Vanmiddag met de Volvo naar de keuring in België geweest.
Het enige punt van afkeur was dat bij het linker voorwiel de achterste silentbloc gescheurd was.
Die zou ik dus moeten vervangen (en dan ook maar meteen die aan de rechterkant).
Ik heb Haynes en de vraagbaak er al even op na geslagen en twijfel of ik dit zelf kan, hoewel ik iets soortgelijks al wel bij mijn NSU Prinz gedaan heb.
Is dit een klus om zelf toe doen?
Ik lees dat de achterste silentbloc eruit kan, zonder dat de hele geleide-arm eraf moet, maar hoe pers je dan de oude silent bloc eruit en de nieuwe er in?
Of toch beter de hele geleide-arm eraf en de silent blocs eruit en erin persen met de bankschroef?
Ook staan er de nodige "bijzondere gereedschappen" bij vermeld in de vraagbaak (zie hieronder de derde foto).
Zijn die absoluut nodig? Of lukt het ook met een paar grote doppen uit de dopsleutelset?
Het enige punt van afkeur was dat bij het linker voorwiel de achterste silentbloc gescheurd was.
Die zou ik dus moeten vervangen (en dan ook maar meteen die aan de rechterkant).
Ik heb Haynes en de vraagbaak er al even op na geslagen en twijfel of ik dit zelf kan, hoewel ik iets soortgelijks al wel bij mijn NSU Prinz gedaan heb.
Is dit een klus om zelf toe doen?
Ik lees dat de achterste silentbloc eruit kan, zonder dat de hele geleide-arm eraf moet, maar hoe pers je dan de oude silent bloc eruit en de nieuwe er in?
Of toch beter de hele geleide-arm eraf en de silent blocs eruit en erin persen met de bankschroef?
Ook staan er de nodige "bijzondere gereedschappen" bij vermeld in de vraagbaak (zie hieronder de derde foto).
Zijn die absoluut nodig? Of lukt het ook met een paar grote doppen uit de dopsleutelset?