23 February 2024, 19:30
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 23 February 2024, 20:42 door Kogelman.)
Tijd voor een update over mijn 245 1976 ("De Ouwe Blauwe"), ik besefte mij opeens dat er het afgelopen half jaar veel aan gebeurd is:
De onderkant in de undercoating gezet, nieuwe remklauw en blokken achter. Nieuwe stabilisatorstangetjes voor en eindelijk een trekhaak gevonden die geschikt is voor lpg onderbouw en deze gemonteerd.
Eindelijk is die lelijke achterste uitlaatdemper een beetje uit het zicht.
Nieuwe voorruit geplaatst. Gelukkig was de ruitomlijsting nog in goede staat, meteen de boel goed behandeld voor de toekomst.
Tijdens een sleuteldag vd Volvo Klassieker Vereniging o.a. de compressie van de B230F gemeten. Keurige waardes: 12, 11,5, 11.9 en 12 bar.
Onlangs de achterste portiersruiten laten tinten in Zwolle.
De deurpanelen moesten er daarvoor af: mooie gelegenheid om de anti-roestbehandeling van de portieren te herhalen.
Ik vind Fluid Film daarvoor een zeer prettig product.
En zo is het "to-do"-lijstje aardig ingekort, al blijft er met die oude Volvo's altijd wel iets te sleutelen/verbeteren.
Mijn 245 was daar trouwens in goed gezelschap: er stonden daar een Ford Mustang cabrio en een zwarte Dodge Challenger waarvan de ruiten ook getint werden.
De onderkant in de undercoating gezet, nieuwe remklauw en blokken achter. Nieuwe stabilisatorstangetjes voor en eindelijk een trekhaak gevonden die geschikt is voor lpg onderbouw en deze gemonteerd.
Eindelijk is die lelijke achterste uitlaatdemper een beetje uit het zicht.
Nieuwe voorruit geplaatst. Gelukkig was de ruitomlijsting nog in goede staat, meteen de boel goed behandeld voor de toekomst.
Tijdens een sleuteldag vd Volvo Klassieker Vereniging o.a. de compressie van de B230F gemeten. Keurige waardes: 12, 11,5, 11.9 en 12 bar.
Onlangs de achterste portiersruiten laten tinten in Zwolle.
De deurpanelen moesten er daarvoor af: mooie gelegenheid om de anti-roestbehandeling van de portieren te herhalen.
Ik vind Fluid Film daarvoor een zeer prettig product.
En zo is het "to-do"-lijstje aardig ingekort, al blijft er met die oude Volvo's altijd wel iets te sleutelen/verbeteren.
Mijn 245 was daar trouwens in goed gezelschap: er stonden daar een Ford Mustang cabrio en een zwarte Dodge Challenger waarvan de ruiten ook getint werden.
940 Estate LE 1998 B230FK+MBC Vialle LPG-G3 automaat Nautic Blue
245 estate 1976 B230F "De ouwe Blauwe", Prins VSI LPG G3 100 liter, AW71, Mellan Bla, Volvo lakkleur 121-00-1 244 sedan 1983 B23A "Big Nose" benzine, M47, Moerkbla Metallic Volvo lakkleur 200-2