20 February 2024, 11:50
[font=-apple-system, BlinkMacSystemFont, "Segoe UI", Roboto, "Helvetica Neue", Arial, sans-serif, "Apple Color Emoji", "Segoe UI Emoji", "Segoe UI Symbol"][font="Segoe UI", "Segoe UI Emoji", "Segoe UI Symbol", Helvetica, Arial, sans-serif]Ik heb het volgende probleem met het aansluiten van een Volvo CR-2170 radio-cassette (foto 1) in mijn 244 (1982), waar tot nu toe een moderne Pioneer USB radio zat. Aan de Volvo radio zitten (naast de antenne) slechts 2 aansluitingen: een wit stekkerblokje (mannetje) en een kleiner grijs stekkerblokje (vrouwtje 4 gaten): zie foto 2. De bedrading die in de Volvo zit en uit de radiobak onderin komt is zichtbaar op foto: 3. Daar komt ook een wit stekkerblok uit, maar dit is ook een mannetje, dus dit gaat niet passen met het mannetje dat al aan de radio zit. Daarnaast komen er vanuit de auto 4 rode draden (de 4 speakers) samen in een plat bruine blokje die vervolgens weer in een zwart blokje geklikt zit (=foto 4 en 5). Het ouderwetse witte blokje (met de voeding, denk ik) is ook verbonden met een platte zwarte en aan de andere kant vd zwarte lopen de gekleurde stekkers naar een klein 8 ploeg stekkertje die achterin de moderne Pioneer zat. (=foto 5).
Mijn vraag; bestaat er een verloopstekkertje waarmee ik de 2 blokstekkers vd Volvo radio kan aansluiten aan de voeding en speaker bedrading? Hoe krijg ik deze originele radio werkend met mijn huidige modernere bedrading? Ik heb geen tot weinig verstand van elektronica, dus tips zijn welkom.
Alvast bedankt!
groet,
Pascal
[/font][/font]
Mijn vraag; bestaat er een verloopstekkertje waarmee ik de 2 blokstekkers vd Volvo radio kan aansluiten aan de voeding en speaker bedrading? Hoe krijg ik deze originele radio werkend met mijn huidige modernere bedrading? Ik heb geen tot weinig verstand van elektronica, dus tips zijn welkom.
Alvast bedankt!
groet,
Pascal
[/font][/font]
940 Estate LE 1998 B230FK+MBC Vialle LPG-G3 automaat Nautic Blue
245 estate 1976 B230F "De ouwe Blauwe", Prins VSI LPG G3 100 liter, AW71, Mellan Bla, Volvo lakkleur 121-00-1 244 sedan 1983 B23A "Big Nose" benzine, M47, Moerkbla Metallic Volvo lakkleur 200-2