Ondertussen weer een paar klusjes verder: zo is o.a. de brandstofdrukregelaar vervangen omdat deze benzine spoot waardoor de auto niet meer wilde starten. Ook van restmetaal een hitteschildje gemaakt om de lpg computer te beschermen tegen de hitte vd uitlaatzijde. De plek vd lpg hardware vind ik niet zo logisch gekozen, zo aan de warme kant vh blok. Daarnaast hoorde ik gisteren de uitlaat(demper) klapperen tegen de achterbumper, bleek dat verderop een vd twee uitlaatrubbers gescheurd was. De juiste maat had ik niet liggen dus in de bloedhitte deze vervangen door twee kleinere rubbers met tiewraps ertussen afgetopt door een verbinding van ijzerdraad mochten de tie wraps het begeven. Goed genoeg voor nu.
Ondertussen was het avond geworden (nog wel 31 graden), dus wat is er bevredigender dan na een geslaagde reparatie een stukje te gaan toeren langs de IJssel terwijl de zon zakte. De klep van de voetventilatie en beide portierramen vol open en dan is de rijwind ook bij deze temperaturen voldoende om het enigszins koel te krijgen achter het stuur.
Zwoele zaterdagavond in juli.....
De hittestress-test doorstond deze "Ouwe Blauwe" met glans, hij heeft geen krimp gegeven ook niet na 15 minuten stationair draaien in de brandende zon.
Komende week krijgt de auto een glas coating.
Ondertussen was het avond geworden (nog wel 31 graden), dus wat is er bevredigender dan na een geslaagde reparatie een stukje te gaan toeren langs de IJssel terwijl de zon zakte. De klep van de voetventilatie en beide portierramen vol open en dan is de rijwind ook bij deze temperaturen voldoende om het enigszins koel te krijgen achter het stuur.
Zwoele zaterdagavond in juli.....
De hittestress-test doorstond deze "Ouwe Blauwe" met glans, hij heeft geen krimp gegeven ook niet na 15 minuten stationair draaien in de brandende zon.
Komende week krijgt de auto een glas coating.
940 Estate LE 1998 B230FK+MBC Vialle LPG-G3 automaat Nautic Blue
245 estate 1976 B230F "De ouwe Blauwe", Prins VSI LPG G3 100 liter, AW71, Mellan Bla, Volvo lakkleur 121-00-1 244 sedan 1983 B23A "Big Nose" benzine, M47, Moerkbla Metallic Volvo lakkleur 200-2