Gisteren bezig geweest om de techniek weer op punt te krijgen: distributie+spanrol vervangen, kleppen gesteld (1 nieuw plaatje van cil 1 uitlaat; was 355 nu 350 mm erin), nieuwe nokkenaskeerring, remvloeistof vervangen, differentieelolie vervangen, uitlaatrubber geplaatst ivm bonken uitlaat, automaatbakolie ververst. Al met al een vruchtbaar Volvo klus dagje.
Automaat schakelt hoorbaar beter.
Daarnaast is de lak weer optisch verfraaid door wat spuitwerk en is binnenkort de onderkant aan de beurt voor een extra beschermlaag. Alleen lukt het me nog niet om die verdraaide km-teller werkend te houden. Met de boormachine erop doett hij het een tijd goed, maar met overgang van eenheden naar tientallen stopt het vaak (niet altijd).Ook na de dagteller op nul gedrukt te hebben, staat hij vaak. Ik heb speciaal tandwielen-vet besteld om het binnenwerk te smeren als laatste redmiddel. En anders moet ETS er maar naar kijken.
Achteras olie ververst. De olie die er uit kwam, zag er nog aardig schoon uit, maar omdat ik geen echte historie vd auto heb is dit uit voorzorg ververst.
Automaat schakelt hoorbaar beter.
Daarnaast is de lak weer optisch verfraaid door wat spuitwerk en is binnenkort de onderkant aan de beurt voor een extra beschermlaag. Alleen lukt het me nog niet om die verdraaide km-teller werkend te houden. Met de boormachine erop doett hij het een tijd goed, maar met overgang van eenheden naar tientallen stopt het vaak (niet altijd).Ook na de dagteller op nul gedrukt te hebben, staat hij vaak. Ik heb speciaal tandwielen-vet besteld om het binnenwerk te smeren als laatste redmiddel. En anders moet ETS er maar naar kijken.
Achteras olie ververst. De olie die er uit kwam, zag er nog aardig schoon uit, maar omdat ik geen echte historie vd auto heb is dit uit voorzorg ververst.
940 Estate LE 1998 B230FK+MBC Vialle LPG-G3 automaat Nautic Blue
245 estate 1976 B230F "De ouwe Blauwe", Prins VSI LPG G3 100 liter, AW71, Mellan Bla, Volvo lakkleur 121-00-1 244 sedan 1983 B23A "Big Nose" benzine, M47, Moerkbla Metallic Volvo lakkleur 200-2