Al weer veel geklust aan de "ouwe blauwe": diverse beginnende plekjes in de Fertan gezet met een kwast: de beginnende roest wordt weer mooi zwart metaal. Alle doppen eruit en alle holle ruimtes behandeld met Fluid Film, er kwam nog een half Zweeds bos uit de dorpels. De auto helemaal gewassen, gekleid, gepolijst en gepoetst ivm de taxatie.
Kostte mij twee dagen en twee lamme armen, maar dan heb je ook een spiegelgladde lak waar regenwater en vuil voorlopig geen vat op krijgen. De taxateur vd KVK is geweest om mijn Volvo's (940, 244, 245) te taxeren: een veilig gevoel dat ,mocht er een calamiteit gebeuren, je er niet de oud ijzerprijs voor krijgt vd verzekering. En als lid vd Volvo Klassieker Vereniging hoef je het voor die 20,- euro per taxatie je niet te laten.
Bovendien krijg je per taxatie een waardebon van 20,- euro te besteden in het onderdelenmagazijn vd VKV, dus feitelijk is de taxatie dan voor niets!
Tot slot een dorpje verderop bij de Prins LPG-specialist geweest: tijd voor een nieuw gasfiltertje (de oude dateerde nog van 2007, kwamen we achter), bij een Prins VSI installatie moet die om de 75.000 km vervangen worden. En het stationair toerental afgesteld met de laptop, omdat de motor pendelde als hij stationair liep bij bijv. een verkeerslicht.
Raar gezicht: zo'n oude baksteen verbonden met een laptop waarmee met een toetsdruk de injectordruk veranderd kan worden.
Als met al loopt ie weer als een zonnetje op benzine EN gas.
Oh ja, ook het stuur nog recht gezet. Volgende uitdaging: dimlicht doet het opeens niet meer, alle andere verlichting doet het wel alleen dimlicht niet. Zal wel een relais zijn, maar welke?
Over relais gesproken: ik hoorde vandaag voor het eerst een gezoem achter de schopplaat bij de motorkapontgrenddeling vandaan komen: vergeten-verlichting-uit -te-doen-verklikker-relais. Maar deze zoemt opeens ook als de lampen nog aan staan, kortom: nog genoeg te doen aan de 245, de komende tijd is het doel vooral technisch de auto weer op punt zien te krijgen.
En natuurlijk ondertussen lekker rijden en genieten!
De ouwe blauwe uit 1976 aan de laptop:
Kostte mij twee dagen en twee lamme armen, maar dan heb je ook een spiegelgladde lak waar regenwater en vuil voorlopig geen vat op krijgen. De taxateur vd KVK is geweest om mijn Volvo's (940, 244, 245) te taxeren: een veilig gevoel dat ,mocht er een calamiteit gebeuren, je er niet de oud ijzerprijs voor krijgt vd verzekering. En als lid vd Volvo Klassieker Vereniging hoef je het voor die 20,- euro per taxatie je niet te laten.
Bovendien krijg je per taxatie een waardebon van 20,- euro te besteden in het onderdelenmagazijn vd VKV, dus feitelijk is de taxatie dan voor niets!
Tot slot een dorpje verderop bij de Prins LPG-specialist geweest: tijd voor een nieuw gasfiltertje (de oude dateerde nog van 2007, kwamen we achter), bij een Prins VSI installatie moet die om de 75.000 km vervangen worden. En het stationair toerental afgesteld met de laptop, omdat de motor pendelde als hij stationair liep bij bijv. een verkeerslicht.
Raar gezicht: zo'n oude baksteen verbonden met een laptop waarmee met een toetsdruk de injectordruk veranderd kan worden.
Als met al loopt ie weer als een zonnetje op benzine EN gas.
Oh ja, ook het stuur nog recht gezet. Volgende uitdaging: dimlicht doet het opeens niet meer, alle andere verlichting doet het wel alleen dimlicht niet. Zal wel een relais zijn, maar welke?
Over relais gesproken: ik hoorde vandaag voor het eerst een gezoem achter de schopplaat bij de motorkapontgrenddeling vandaan komen: vergeten-verlichting-uit -te-doen-verklikker-relais. Maar deze zoemt opeens ook als de lampen nog aan staan, kortom: nog genoeg te doen aan de 245, de komende tijd is het doel vooral technisch de auto weer op punt zien te krijgen.
En natuurlijk ondertussen lekker rijden en genieten!
De ouwe blauwe uit 1976 aan de laptop:
940 Estate LE 1998 B230FK+MBC Vialle LPG-G3 automaat Nautic Blue
245 estate 1976 B230F "De ouwe Blauwe", Prins VSI LPG G3 100 liter, AW71, Mellan Bla, Volvo lakkleur 121-00-1 244 sedan 1983 B23A "Big Nose" benzine, M47, Moerkbla Metallic Volvo lakkleur 200-2