Het zijn inderdaad 2 lpg tanks van 50 liter per stuk, gekoppeld aan elkaar. Goed voor een actieradius van minimaal 650 km op lpg, en dan id de 60 liter benzinetank ook intact.
De Prins gasinjectie installatie is in 2017 ingebouwd door HPO autogasystemen in Oostelbeers.Eigenlijk een G3 systeem dus, heb destijds hetzelfde Prins systeem in mijn 940 turbo gehad. Voordeel van Prins is dat je de gastank gewoon leeg kunt rijden in tegenstelling tot Vialle omdat bij Vialle het gas ook de pomp smeert.
Een cilindertank zit in het smokkelluik en dus deels onder de auto, de andere is een staande ringtank links op de plek vh reservewiel.
Dus geen verlies van bagageruimte en gewoon een vlakke laadvloer.
Ik zal voor deze 245 een apart topic aanmaken, anders loopt dat zo door die van mijn 244 "Big Nose" heen.
De Prins gasinjectie installatie is in 2017 ingebouwd door HPO autogasystemen in Oostelbeers.Eigenlijk een G3 systeem dus, heb destijds hetzelfde Prins systeem in mijn 940 turbo gehad. Voordeel van Prins is dat je de gastank gewoon leeg kunt rijden in tegenstelling tot Vialle omdat bij Vialle het gas ook de pomp smeert.
Een cilindertank zit in het smokkelluik en dus deels onder de auto, de andere is een staande ringtank links op de plek vh reservewiel.
Dus geen verlies van bagageruimte en gewoon een vlakke laadvloer.
Ik zal voor deze 245 een apart topic aanmaken, anders loopt dat zo door die van mijn 244 "Big Nose" heen.
940 Estate LE 1998 B230FK+MBC Vialle LPG-G3 automaat Nautic Blue
245 estate 1976 B230F "De ouwe Blauwe", Prins VSI LPG G3 100 liter, AW71, Mellan Bla, Volvo lakkleur 121-00-1 244 sedan 1983 B23A "Big Nose" benzine, M47, Moerkbla Metallic Volvo lakkleur 200-2