10 April 2023, 08:59
Dat spul zat er al op toen ik de auto een half jaar geleden kocht. Ik geloof dat de vorige eigenaar de achterwielen meer naar buiten wilde laten komen: 2.8 cm spoorverbrekers achter. Het is een z.g.a.n. BC racing schroefset geschikt voor de Volvo 240 op een aangepaste veerpoot. Is op honderdduizend manieren in te stellen met een sleutel bij de veerpoot en de hardheid met 2 draaiknopjes onder de motorkap. Maar ik meen dat na iedere bijstelling de auto weer uitgelijnd moet worden. De schroefset kostte hem nieuw 1300,- De vorige eigenaar liet de auto er soms bijna mee over de grond schuren , zo laag. Nu staat ie voor lager dan achter. Van mij hoeft die poes pas allemaal niet. De auto rijdt er strak door, maar ook voel je elke hobbel. Het lijkt nu wel een soort circuit hardheid in het onderstel, op gewoon wegdek met drempel soms te stuiteren, naar mijn zin. Maar ik ben dan ook niet de jongste meer

940 Estate LE 1998 B230FK+MBC Vialle LPG-G3 automaat Nautic Blue
245 estate 1976 B230F "De ouwe Blauwe", Prins VSI LPG G3 100 liter, AW71, Mellan Bla, Volvo lakkleur 121-00-1 244 sedan 1983 B23A "Big Nose" benzine, M47, Moerkbla Metallic Volvo lakkleur 200-2