14 January 2023, 11:47
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 14 January 2023, 13:45 door Marc1970.)
Ik zou aannemen dat de mannetje en vrouwtjes kant van het knietje gelijk zijn aan die van de sensorvoet, 1/8NPT. En de bedoeling van NPT (National Pipe Taper) is dat ie na een paar keer draaien klemdraait en zo zichzelf afdicht evt. vergezeld van een paar slagen teflontape, gasfitters gebruiken dit fenomeen ook.
Draai de idiot light sensor uit t gat, het verschil tussen NPT en metrisch is meest goed te zien. In de B230 is het gat in het blok metrisch volgens iemand: https://turbobricks.com/index.php?thread...der.24440/ maar in de B19-23 zou ie gerust nog NPT kunnen zijn
Ik moet zeggen dat de mannetjes draad op dat blokje er verdacht metrisch uit ziet (=evenwijdig), maar zeker geen M14. Wat je daar met de schuifmaat meet is een hele slordige M10, of een exacte 1/8NPT (die is 10,3 mm buitendiameter)
Draai de idiot light sensor uit t gat, het verschil tussen NPT en metrisch is meest goed te zien. In de B230 is het gat in het blok metrisch volgens iemand: https://turbobricks.com/index.php?thread...der.24440/ maar in de B19-23 zou ie gerust nog NPT kunnen zijn
Ik moet zeggen dat de mannetjes draad op dat blokje er verdacht metrisch uit ziet (=evenwijdig), maar zeker geen M14. Wat je daar met de schuifmaat meet is een hele slordige M10, of een exacte 1/8NPT (die is 10,3 mm buitendiameter)
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969