12 December 2022, 17:26
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 12 December 2022, 17:45 door Marc1970.)
Dat heten de Daytime Running Lights. In de 940 is er een zekering die je eruit haalt en dan heb je geen DRL meer, maar ik weet niet hoe het in de 240 zit. Art wel gelukkig: http://www.turbobricks.com/forums/showpo...stcount=24
Het hoopje zekeringen bij de accu is inderdaad niet te stevig, vooral de zwevende zekering is een on-Volvo waardig geval (maar ik dacht dat de 93 die al niet meer heeft). Maar eenmaal contact gemaakt, doen ze het prima.
Achter de accu zit de verdeelrail voor de plus naar allerlei onderdelen in de auto, stevige rode draden. Het grote blikken relais is het schakelrelais groot/dim en doet nog een paar dingen met licht (die schakeling is voor mij net iets te ingewikkeld). Het geeft een stevige klik, dat is leuk.
Gaat best wat stroom door de koplampdraden dus die mogen warm worden. Alles wordt verrassend warm onder de motorkap, zonder te verassen.
Dat stukje op TB gaat over de oudere koplamp schakeling die alles door de draaischakelaar voerde, waardoor die schakelaar te vaak kapot gaat. Volvo heeft dit later ook verbeterd, ik gok in 86.
Hier nog een nuttig overzichtje: https://www.davebarton.com/pdf/relay_93_240.pdf
Het hoopje zekeringen bij de accu is inderdaad niet te stevig, vooral de zwevende zekering is een on-Volvo waardig geval (maar ik dacht dat de 93 die al niet meer heeft). Maar eenmaal contact gemaakt, doen ze het prima.
Achter de accu zit de verdeelrail voor de plus naar allerlei onderdelen in de auto, stevige rode draden. Het grote blikken relais is het schakelrelais groot/dim en doet nog een paar dingen met licht (die schakeling is voor mij net iets te ingewikkeld). Het geeft een stevige klik, dat is leuk.
Gaat best wat stroom door de koplampdraden dus die mogen warm worden. Alles wordt verrassend warm onder de motorkap, zonder te verassen.
Dat stukje op TB gaat over de oudere koplamp schakeling die alles door de draaischakelaar voerde, waardoor die schakelaar te vaak kapot gaat. Volvo heeft dit later ook verbeterd, ik gok in 86.
Hier nog een nuttig overzichtje: https://www.davebarton.com/pdf/relay_93_240.pdf
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969