8 November 2022, 19:28
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 8 November 2022, 19:48 door Kogelman.)
Inderdaad als ik ooit tijd te veel heb op een troosteloze zondag kan het zijn dat ik hoezen een keer was en er vochtig weer omheen trek om ze strak op te laten drogen. Dit zal echter niet op korte termijn zijn, voor nu ben ik blij dat de zitting weer heerlijk zit.
Ondertussen de enkele beginnende roestplekjes aan de binnenkant vd motorkap en bij de portieren onderaan aangepakt. Kaal geschuurd tot het blanke metaal, Fertan roestomvormer erop, paar dagen later Perfox primer en straks een verse laklaag erover. Dan is de auto weer helemaal roestvrij.
groet,
Kogelman
Technisch optrekken, schakelen, veren en remmen doet ie als de beste. Ik merk weinig verschil in trekkracht tussen een B230F en deze B23 met 112 pk. Omdat de tussendemper gedelete is, geeft het ook een lekker geluidje uit de Simons uitlaat.
Alleen de naderhand opgebouwde stuurbekrachtiging stuurt veel te licht, naar mijn zin met nerveus rijgedrag tot gevolg. Je kunt met de pink sturen.
Is de bekrachtiging af te stellen/ zwaarder in te stellen of uit te schakelen ?
groet,
Kogelman
940 Estate LE 1998 B230FK+MBC Vialle LPG-G3 automaat Nautic Blue
245 estate 1976 B230F "De ouwe Blauwe", Prins VSI LPG G3 100 liter, AW71, Mellan Bla, Volvo lakkleur 121-00-1 244 sedan 1983 B23A "Big Nose" benzine, M47, Moerkbla Metallic Volvo lakkleur 200-2