(14 July 2022, 11:43)sludge schreef: Misschien mis ik wat in dit gesprek, maar je post een foto van de krukas en zegt, kijk de spie is nog goed. MAAR ik zie niet de krukas maar de poelie waar de andere poelie opgaat voor de timing. dus die poelie die nog vast zit met de grote bout moet ber nog af om de echte spie te bekijken!Ja dat klopt! Ik dacht dat je dat bedoelde.... Maar ik heb wel gekeken of het merkteken overeen kwam met het BDP van de eerste cilinder en dat klopt. Dat lijkt het er niet op dat de poelie is verschoven. De twintig graden verschil de ik zag kwam doordat ik naar het verkeerde punt op de krukaspoelie keek. Dus dat is in principe opgelost!
Echter het schudden blijft bij stationair draaien. En hij loopt mooier naarmate ik de ontsteking vroeger zet. tot wel 35graden voorontsteking met vacuum losgekoppeld loopt hij mooi! Maar dan loopt hij ook 1100 toeren.....
Misschien ook een kwestie toch van lpg goed afstellen en benzine dan ook omdat hij het op beide brandstoffen doet. Ik heb het idee dat de krukas tov de noikkenas en de secundaire as met de verdeler allemaal wel goed staan intussen...