Dat was ook een optie inderdaad, dat ie veeeel te laat stond. Ik ben ff kwijt hoeveel krukasgraden 1 tand op de riem is maar het is niet heel veel, twee tanden kan ook nog.
Je kan eigenlijk alleen maar iets over de riem zeggen als je alle 3 tandwielen ziet. Het is zeker mogelijk dat de ontstekings-as niet op tijd staat, die heeft maar het minste contact met de riem en bij montage kan ie zomaar verschoven zijn. Is mij ook wel gebeurd, motor liep gewoon tot halverwege de rpm en daarboven als een dood vogeltje.
Merktekens: http://www.threefattigers.com/Protocore/...gMarks.htm
#1 in BDP is de compressie of de uitlaatslag, de nokken staan of symmetrisch omhoog en de rotor wijst naar bougiekabel 1 (zit een streepje in de verdelerrand) of omlaag en de rotor wijst naar 4.
Is niet erg exact en slecht te zien door de olievulopening. Dat de motor scheef hangt helpt ook niet.
Ff tellen. De riem heeft 123 tanden, het krukastandwiel 19 en de nokkenas en ontstekings-as wielen elk 38. Is het niet andersom, 1 tandje scheef op de grote tandwielen is een halve op de krukas, dat is 4,7 graad?
Je kan eigenlijk alleen maar iets over de riem zeggen als je alle 3 tandwielen ziet. Het is zeker mogelijk dat de ontstekings-as niet op tijd staat, die heeft maar het minste contact met de riem en bij montage kan ie zomaar verschoven zijn. Is mij ook wel gebeurd, motor liep gewoon tot halverwege de rpm en daarboven als een dood vogeltje.
Merktekens: http://www.threefattigers.com/Protocore/...gMarks.htm
#1 in BDP is de compressie of de uitlaatslag, de nokken staan of symmetrisch omhoog en de rotor wijst naar bougiekabel 1 (zit een streepje in de verdelerrand) of omlaag en de rotor wijst naar 4.
Is niet erg exact en slecht te zien door de olievulopening. Dat de motor scheef hangt helpt ook niet.
Ff tellen. De riem heeft 123 tanden, het krukastandwiel 19 en de nokkenas en ontstekings-as wielen elk 38. Is het niet andersom, 1 tandje scheef op de grote tandwielen is een halve op de krukas, dat is 4,7 graad?
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969