Ik ben net even met de ontsteking aan het rommelen geweest.
Als ik de ontsteking vroeger zet gaat hij harder lopen. Hij stond op 15 graden voor BDP. Als ik hem op 40!! voor BDP zet loopt hij veel mooier en harder stationair. Hoe later ik hem zet hoe beroerder hij gaat lopen.
Gek hoor Met andere motoren waar ik aan sleutel kan ik me dit niet heugen. Dan is er altijd een smal gebiedje waar ze goed in lopen dan ga je uit van het beste maar dat dat dan zo veel vroeger is.....
Mijn overpeinzingen: Zou het kunnen dat disrtributieriem een tandje verkeerd staat?
teken op de krukaspoelie staat niet goed.
Als ik het merkteken van de bovenste poelie van de distributie in lijn zet met het teken op het blok zou dan de eerste cilinder in BDP moeten staan?
![[Afbeelding: WaMsuRt.jpg]](https://i.imgur.com/WaMsuRt.jpg)
hmmmm ik vrees dat ik dit even moet checken. Dan moet echter el de koelfan er af en de v-snaren anders krijg ik de distributiekap er niet af. Maar hij lijkt 20graden verkeerd te staan wat weer precies 1 tand is van de riem dus het zou zo maar kunnen!!
Als ik nl de merktekens in lijn zet ( de bovenste van de nokkenas) dan staat de krukas op 20 graden voorontsteking!
Ahah na nog meer onderzoek op internet blijkt dat de timingmarks op de krukaspoelie absoluut onbetrouwbaar zijn. Je moet die op de as zelf hebben. Hiervoor moet dus die poelie er af..... Ok.
Als ik de ontsteking vroeger zet gaat hij harder lopen. Hij stond op 15 graden voor BDP. Als ik hem op 40!! voor BDP zet loopt hij veel mooier en harder stationair. Hoe later ik hem zet hoe beroerder hij gaat lopen.
Gek hoor Met andere motoren waar ik aan sleutel kan ik me dit niet heugen. Dan is er altijd een smal gebiedje waar ze goed in lopen dan ga je uit van het beste maar dat dat dan zo veel vroeger is.....
Mijn overpeinzingen: Zou het kunnen dat disrtributieriem een tandje verkeerd staat?
teken op de krukaspoelie staat niet goed.
Als ik het merkteken van de bovenste poelie van de distributie in lijn zet met het teken op het blok zou dan de eerste cilinder in BDP moeten staan?
![[Afbeelding: WaMsuRt.jpg]](https://i.imgur.com/WaMsuRt.jpg)
hmmmm ik vrees dat ik dit even moet checken. Dan moet echter el de koelfan er af en de v-snaren anders krijg ik de distributiekap er niet af. Maar hij lijkt 20graden verkeerd te staan wat weer precies 1 tand is van de riem dus het zou zo maar kunnen!!
Als ik nl de merktekens in lijn zet ( de bovenste van de nokkenas) dan staat de krukas op 20 graden voorontsteking!
Ahah na nog meer onderzoek op internet blijkt dat de timingmarks op de krukaspoelie absoluut onbetrouwbaar zijn. Je moet die op de as zelf hebben. Hiervoor moet dus die poelie er af..... Ok.