Nee dat is niet dom gedacht dat is precies hoe het gaat met de ouderwetse LPG. LPG en K jet is best spannend, tenminste, dat is de laatste opzet waar ik zomaar wat aan zou gaan draaien/bijstellen.
Heeft de motor een soort backfire beveiliging ergens in de inlaat? Dat is zou een hoop schelen.
Mijn eerste oplossing zou zijn de LPG-CO te verhogen bij stationair warm gedraaid.
Oh sorry. Hij schudt dus op beide brandstoffen.
Dan valt de brandstofkant wel een beetje af als oorzaak. Misschien kan je de ontsteking pietsie vroeger later zetten, dat levert meest een makkelijker draaiend stationair op. AFstellen met evt. vacuumvervroeging afgedopt.
Ik verwacht weinig euvels van individuele cilinders. Inlaatluchtlekken (pakkingen), klepspeling, compressie wel als laatste.
Ook een idee om het revisiebedrijf s te contacten, 5000 km lijkt me nog ruim binnen de garantietermijn. Dat ze ff een periscoop in de in-, uit- en bougiegaten steken om te kijken of hun klepzittingen niet naar beneden gekukeld zijn bijvoorbeeld (dramatisch).
Denkfout mijnerzijds. Ontstekingstijdstip later = makkelijker.
Heeft de motor een soort backfire beveiliging ergens in de inlaat? Dat is zou een hoop schelen.
Mijn eerste oplossing zou zijn de LPG-CO te verhogen bij stationair warm gedraaid.
Oh sorry. Hij schudt dus op beide brandstoffen.
Dan valt de brandstofkant wel een beetje af als oorzaak. Misschien kan je de ontsteking pietsie vroeger later zetten, dat levert meest een makkelijker draaiend stationair op. AFstellen met evt. vacuumvervroeging afgedopt.
Ik verwacht weinig euvels van individuele cilinders. Inlaatluchtlekken (pakkingen), klepspeling, compressie wel als laatste.
Ook een idee om het revisiebedrijf s te contacten, 5000 km lijkt me nog ruim binnen de garantietermijn. Dat ze ff een periscoop in de in-, uit- en bougiegaten steken om te kijken of hun klepzittingen niet naar beneden gekukeld zijn bijvoorbeeld (dramatisch).
Denkfout mijnerzijds. Ontstekingstijdstip later = makkelijker.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969