29 June 2022, 22:50
Hoe zou dat moeten dan, bij uitrollen drijven de wielen de motor aan zeg maar, via de bak. Een Dual Mass Flywheel zit volgens mij in de categorie Harmonic Balancer, een fancy demper tegen trillingen binnen een frequentiegebied waar resonantie op zou kunnen treden, die je niet eens voelt als inzittende maar de motor wel.
Versnellingsbakken zijn constant mesh al sinds jaar en dag wat betekent dat alle tandwielsets (zelfs de achteruit in de M90) continu met elkaar in verbinding staan en geen plek hebben om te ratelen. Maar er zitten andere onderdelen genoeg in, een schakelvork, een synchromesh ring.
Lijkt me typisch een niet op de werkbank te reproduceren en niet op te lossen probleem.
Versnellingsbakken zijn constant mesh al sinds jaar en dag wat betekent dat alle tandwielsets (zelfs de achteruit in de M90) continu met elkaar in verbinding staan en geen plek hebben om te ratelen. Maar er zitten andere onderdelen genoeg in, een schakelvork, een synchromesh ring.
Lijkt me typisch een niet op de werkbank te reproduceren en niet op te lossen probleem.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969