28 June 2022, 19:24
Klinkt moooi, maar idd, foto's zijn altijd leuker dan woorden!
Verder: wat voor een motor ligt er in?
Zelf in de XC bij agatech.nl laten inbouwen, maar dat is een installatie die ingewikkelder is dan je bij jouw auto nodig zult hebben.
In de 245 (B21a) zit een veel simpeler systeem. Prima spul, werkt gewoon goed. Wel de nadaelbn van LPG: mist wat vermogen op vollast, en/of niet erg zuinig stationair (geen fuel cut-off, of fijnregeling).
Mocht ik het opnieuw moeten doen, dan zou ik kijken wat er kan (en voor welke prijs) om er een lambda geregeld systeem van te maken. Met een simpel lambda-signaal en electronisch geregelde hoofdschroef wordt het Iets complexer, maar omzeil je wel het LPG compromis van een statische stelschroef. Systeem zelf kost tientjes, excl lambda en werk. Zelf geen ervaring mee, maar er zijn hier ook forummers die het ater zelf ingebouwd hebben (zoek bv op STAG 50, LPG, lambda).
Verder: wat voor een motor ligt er in?
Zelf in de XC bij agatech.nl laten inbouwen, maar dat is een installatie die ingewikkelder is dan je bij jouw auto nodig zult hebben.
In de 245 (B21a) zit een veel simpeler systeem. Prima spul, werkt gewoon goed. Wel de nadaelbn van LPG: mist wat vermogen op vollast, en/of niet erg zuinig stationair (geen fuel cut-off, of fijnregeling).
Mocht ik het opnieuw moeten doen, dan zou ik kijken wat er kan (en voor welke prijs) om er een lambda geregeld systeem van te maken. Met een simpel lambda-signaal en electronisch geregelde hoofdschroef wordt het Iets complexer, maar omzeil je wel het LPG compromis van een statische stelschroef. Systeem zelf kost tientjes, excl lambda en werk. Zelf geen ervaring mee, maar er zijn hier ook forummers die het ater zelf ingebouwd hebben (zoek bv op STAG 50, LPG, lambda).
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005