Wat de 140 wel heeft en de 240 nauwelijks dankzij plastic binnenspatborden, is verschrikkelijke roest aan de voorkant. Zowel binnen als buitenschermen kunnen gatenkaas zijn, de plek waar de motorkapscharnier vast zit 100%, en ook de langsbalken waar de 'vooras' aan zit kunnen behoorlijk gaar zijn. Het front is één ijzeren bak die meest op meerdere plaatsen een krokante tosti is. Zelfs de vooras zelf heb ik wel s een stuk in moeten lassen, evenals de wielarmen (mag niet lekker toch gedaan).
De rubbers van de dubbele wishbone (fancy F1 auto) voorwielophanging zijn bijna altijd tot kruimels vermalen. De dubbele remslangen en besturing zijn ook een bijzondere constructie (het stuur heeft enorme vrije slag in alle standen behalve rechtuit, dat hoort). Evenals de ventilatieruitjes in de voordeuren van de oudste jaargangen (hangen altijd los).
Voordeel is dan weer dat je bijna alle lasnaden en plaatdelen in de 140 van weerskanten kan bekijken. En de buitenste voorschermen zijn erop gebout dat is makkelijk vervangen.
In Culemborg, Reuver en Assendelft staan 144's met realistische verkopers. Maar zelfs mensen die zeggen dat ie 'wat werk' nodig heeft, gaan niet alle te verwachte werkzaamheden melden (waarschijnlijk omdat ze het zelf ook nog niet weten).
De rubbers van de dubbele wishbone (fancy F1 auto) voorwielophanging zijn bijna altijd tot kruimels vermalen. De dubbele remslangen en besturing zijn ook een bijzondere constructie (het stuur heeft enorme vrije slag in alle standen behalve rechtuit, dat hoort). Evenals de ventilatieruitjes in de voordeuren van de oudste jaargangen (hangen altijd los).
Voordeel is dan weer dat je bijna alle lasnaden en plaatdelen in de 140 van weerskanten kan bekijken. En de buitenste voorschermen zijn erop gebout dat is makkelijk vervangen.
In Culemborg, Reuver en Assendelft staan 144's met realistische verkopers. Maar zelfs mensen die zeggen dat ie 'wat werk' nodig heeft, gaan niet alle te verwachte werkzaamheden melden (waarschijnlijk omdat ze het zelf ook nog niet weten).
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969

