Bij een 244 DL kan bijna geen sprake zijn van oppervlakkige roest. De bouwjaren dat die aanduiding gebruikt werd liggen ver achter ons en hoe goed gebouwd ook, Volvo's roesten ook (maar dan langer).
ALs je m zelf gaat kopen, maak een proefritje (check dat de motor koud was toen je m startte) rij naar een rustig plekje en bekijk de onderkant. Probeer de auto op te krikken, liefst op alle 4 de hoeken, dan weet je meteen of de kriksteunen OK zijn. Roest zit zelden in de voorste helft (eenderde bedoel ik). Ellende begint vanaf de voorruit ongeveer. De hele bodemplaat, en waar deze aan de dorpels zit. Wielkast en randen. Dwarsbalkjes onder de voorstoelen, waar de schokbrekers (achter) aan de balk zitten, en die hele balk over de hele lengte.
Dingen als verse tectyl en bobbels in de lak zijn erg verdacht (plamuur!).
Half jaar stilstaan is niks (tenzij op een grasveld).
ALs je m zelf gaat kopen, maak een proefritje (check dat de motor koud was toen je m startte) rij naar een rustig plekje en bekijk de onderkant. Probeer de auto op te krikken, liefst op alle 4 de hoeken, dan weet je meteen of de kriksteunen OK zijn. Roest zit zelden in de voorste helft (eenderde bedoel ik). Ellende begint vanaf de voorruit ongeveer. De hele bodemplaat, en waar deze aan de dorpels zit. Wielkast en randen. Dwarsbalkjes onder de voorstoelen, waar de schokbrekers (achter) aan de balk zitten, en die hele balk over de hele lengte.
Dingen als verse tectyl en bobbels in de lak zijn erg verdacht (plamuur!).
Half jaar stilstaan is niks (tenzij op een grasveld).
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969