13 September 2021, 18:05
De 940 is van binnen en buiten ook wel erg rationeel, geen fractie van de swing van de 240. Die met LPG hebben flink rondgereden, vindt de motor op zich niet erg behalve de klepzittingen slijten wat harder. Bij 5 ton zit er al een andere (gereviseerde) kop op, de vraag is hoe lang die nog mee gaat gaan.
ALs je heel ijverig bent, kan je het kleppendeksel eraf halen en de stelplaatjes gaan meten, maar als de verkoper zeker weet dat er zeg 3,5 mm plaatjes in zitten kan je er zonder gedoe nog een 50.000 mee rijden. 3,3 mm voor het dunst leverbare plaatje, 0,1 mm per 25.000 op LPG, zoiets.
De VIALLE injectie is een mooi ding maar inmiddels antiek, weinig mensen die er nog wat mee kunnen. Weinig inzichtelijk systeem.
De zelfstellende schokbrekers zijn lastig, als er net mee gereden is staan ze zelfs als ze halfgaar zijn keurig hoog, hoe snel de achterkant inzakt in de kwestie.
Die met 6 cilinders ken ik niet, vrij zeldzaam, lijkt me nergens goed voor, 4 gaat hard zat (ook door brandstof).
ALs je heel ijverig bent, kan je het kleppendeksel eraf halen en de stelplaatjes gaan meten, maar als de verkoper zeker weet dat er zeg 3,5 mm plaatjes in zitten kan je er zonder gedoe nog een 50.000 mee rijden. 3,3 mm voor het dunst leverbare plaatje, 0,1 mm per 25.000 op LPG, zoiets.
De VIALLE injectie is een mooi ding maar inmiddels antiek, weinig mensen die er nog wat mee kunnen. Weinig inzichtelijk systeem.
De zelfstellende schokbrekers zijn lastig, als er net mee gereden is staan ze zelfs als ze halfgaar zijn keurig hoog, hoe snel de achterkant inzakt in de kwestie.
Die met 6 cilinders ken ik niet, vrij zeldzaam, lijkt me nergens goed voor, 4 gaat hard zat (ook door brandstof).
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969

