Berichten: 5
Topics: 1
Lid sinds: May 2016
Hallo, ik ben de trotse eigenaar van een 2 liter 850 uit 1994. Afgelopen weekend is de motor kort voorbij de grens in Duitsland oververhit geraakt en dat heeft een hoop schade aan de cilinders veroorzaakt. Repareren zou volgens de garaghouder duizenden euros kosten, en de ANWB wil me daarom helpen de auto in Duitsland naar de sloop te brengen.
Ik weet dat dat verstandig is, maar... ik ben nogal gehecht geraakt aan het oude besje. Ik kan maar moeilijk verteren dat ze zometeen in een Duitse autopletter eindigd.
Zijn er op dit forum mensen die nog iets zouden kunnen met een auto met dergelijke schade? Ik hoef er geen geld voor, ik wil vooral alles te doen om haar op de weg te houden. Misschien dat iemand die een total loss Volvo heeft met nog wel een goede motor?
Alle suggesties zijn welkom!
Groeten, Erik
Berichten: 384
Topics: 26
Lid sinds: Jul 2011
Wellicht handig dit bericht ook even hier te plaatsen:
http://www.volvo850forum.nl/
(Mocht je dat nog niet gedaan hebben)
Volvo 240 1990
volvo V70 1998
Berichten: 5
Topics: 1
Lid sinds: May 2016
Berichten: 6.732
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
Gewoon naar Nederland laten afslepen!!
Die buitenlandse garage houders willen op een makkelijke manier geld verdienen.
Heb ook met een 850 bij een franse garage gestaan, volgens hen met een gesprongen koppakking. Was niet zo, heb dat uiteindelijk aan de ANWB duidelijk kunnen maken en ze geloofde me gelukkig uiteindelijk. In eerste instantie gaan ze namelijk uit van de garagehouder of duitse alarmcentrale.
Uiteindelijk bleek er alleen een injector te blijven spuiten, dus liep hij niet goed en met veel rook, duidelijk geen koppakking.
In NL bij de dealer voor 200 gefixt...
Berichten: 1.056
Topics: 17
Lid sinds: Mar 2006
Maar de dagwaarde van een oude 850 met kapotte motor is mss niet meer dan e500. Ik geloof dat er ergens in de kleine lettertjes vd ANWB staat dat ze in die gevallen niet verplicht zijn om je auto naar NL te transporteren. Dat zou je even goed moeten nalezen. Dus dan moet je zelf t transport naar een garage oid in NL regelen/betalen en m daar laten fixen. T fixen hoeft mss niet de wereld te kosten (t is rationeel gezien niet de moeite waard ws, maar als je t er voor over hebt, dan is t jouw keuze uiteraard): e350 voor een blok, wat klein materiaal en een dag inbouw als je t echt op z'n goedkoopst doet?
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Berichten: 509
Topics: 16
Lid sinds: Feb 2010
Idd vaak niet interessant, wij hebben vorig jaar een 10 jaar oude mondeo met 400000km naar huis laten transporteren het enige nodige was 50 euro voor de garage houder in berlijn. Daardoor wou hij aangeven bij de verzekering dat hij de onderdelen niet optijd kon hebben....
Berichten: 5
Topics: 1
Lid sinds: May 2016
Klopt, ANWB heeft al aangegeven dat ze de auto alleen kostenloos kunnen invoeren in DL en naar de sloop brengen. Waar ik vanuit hun oogpunt begrip voor heb. Voor de truc van asterix is het dus ook te laat.
Ik had vooral gehoopt hier iemand te vinden die nog interesse heeft in de wagen. Ik heb zelf een nieuwe, en hoef deze dus niet terug of geld voor te krijgen. Wil m'n best doen om de auto te redden waar ik een beetje verliefd op ben.
Berichten: 137
Topics: 1
Lid sinds: Jan 2010
En waar ergens mag dat net over de grens in duitsland dan wel zijn?
Misschien wil ik hem wel redden?
Berichten: 1.056
Topics: 17
Lid sinds: Mar 2006
Joh, als je m zelf niet wil, dan zou ik m lekker op een Duitse sloop laten belanden. Kost je anders iig honderden euro's.
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Berichten: 1.780
Topics: 78
Lid sinds: May 2007
ik zeg: let it go...
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.