Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Is mijn 850 nog te redden?
Hallo, ik ben de trotse eigenaar van een 2 liter 850 uit 1994. Afgelopen weekend is de motor kort voorbij de grens in Duitsland oververhit geraakt en dat heeft een hoop schade aan de cilinders veroorzaakt. Repareren zou volgens de garaghouder duizenden euros kosten, en de ANWB wil me daarom helpen de auto in Duitsland naar de sloop te brengen.

Ik weet dat dat verstandig is, maar... ik ben nogal gehecht geraakt aan het oude besje. Ik kan maar moeilijk verteren dat ze zometeen in een Duitse autopletter eindigd.

Zijn er op dit forum mensen die nog iets zouden kunnen met een auto met dergelijke schade? Ik hoef er geen geld voor, ik wil vooral alles te doen om haar op de weg te houden. Misschien dat iemand die een total loss Volvo heeft met nog wel een goede motor?

Alle suggesties zijn welkom!

Groeten, Erik
Antwoord
Wellicht handig dit bericht ook even hier te plaatsen: http://www.volvo850forum.nl/

(Mocht je dat nog niet gedaan hebben)
Volvo 240 1990
volvo V70 1998
Antwoord
Dank je. Ga ik doen.
Antwoord
Gewoon naar Nederland laten afslepen!!
Die buitenlandse garage houders willen op een makkelijke manier geld verdienen.
Heb ook met een 850 bij een franse garage gestaan, volgens hen met een gesprongen koppakking. Was niet zo, heb dat uiteindelijk aan de ANWB duidelijk kunnen maken en ze geloofde me gelukkig uiteindelijk. In eerste instantie gaan ze namelijk uit van de garagehouder of duitse alarmcentrale.
Uiteindelijk bleek er alleen een injector te blijven spuiten, dus liep hij niet goed en met veel rook, duidelijk geen koppakking.
In NL bij de dealer voor 200 gefixt...
Antwoord
Maar de dagwaarde van een oude 850 met kapotte motor is mss niet meer dan e500. Ik geloof dat er ergens in de kleine lettertjes vd ANWB staat dat ze in die gevallen niet verplicht zijn om je auto naar NL te transporteren. Dat zou je even goed moeten nalezen. Dus dan moet je zelf t transport naar een garage oid in NL regelen/betalen en m daar laten fixen. T fixen hoeft mss niet de wereld te kosten (t is rationeel gezien niet de moeite waard ws, maar als je t er voor over hebt, dan is t jouw keuze uiteraard): e350 voor een blok, wat klein materiaal en een dag inbouw als je t echt op z'n goedkoopst doet?
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Antwoord
Idd vaak niet interessant, wij hebben vorig jaar een 10 jaar oude mondeo met 400000km naar huis laten transporteren het enige nodige was 50 euro voor de garage houder in berlijn. Daardoor wou hij aangeven bij de verzekering dat hij de onderdelen niet optijd kon hebben....
Antwoord
Klopt, ANWB heeft al aangegeven dat ze de auto alleen kostenloos kunnen invoeren in DL en naar de sloop brengen. Waar ik vanuit hun oogpunt begrip voor heb. Voor de truc van asterix is het dus ook te laat.

Ik had vooral gehoopt hier iemand te vinden die nog interesse heeft in de wagen. Ik heb zelf een nieuwe, en hoef deze dus niet terug of geld voor te krijgen. Wil m'n best doen om de auto te redden waar ik een beetje verliefd op ben.
Antwoord
En waar ergens mag dat net over de grens in duitsland dan wel zijn?
Misschien wil ik hem wel redden?
Antwoord
Joh, als je m zelf niet wil, dan zou ik m lekker op een Duitse sloop laten belanden. Kost je anders iig honderden euro's.
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Antwoord
ik zeg: let it go...
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Hellup! Mag ik alsjeblieft mijn originele account terug? Hannes 2 1.086 25 March 2023, 01:36
Laatste bericht: Dopski
  Voorstellen en jullie mening over mijn aan te schaffen 245 Bacchus 35 18.076 23 December 2021, 18:36
Laatste bericht: Kogelman
  Mijn eerste 240 kopen? Koet 273 5 5.822 14 August 2016, 09:32
Laatste bericht: Arn02
  Welke auto/Volvo net zo betrouwbaar als mijn S60 2.4D? YinYang 8 11.189 24 November 2015, 16:34
Laatste bericht: 244dl
  Dilemma dankzij hedendaags charmegebrek: welke radio in mijn Volvo? Ohrtmann 25 16.712 19 May 2013, 23:12
Laatste bericht: Stevves
  Mijn beste en slechtste auto ooit? Volvo en Volvo Wimme 5 6.297 4 November 2012, 14:31
Laatste bericht: Rene68
  Waarom heeft mijn 86'er 240DL heel veel VDO/Volvo metertjes? dens245polar 6 6.793 14 June 2012, 20:25
Laatste bericht: Volvo Eindhoven
  Gezocht tijdelijke stallingplaats voor mijn 245 turbo Elsje 3 2.625 27 January 2010, 11:07
Laatste bericht: Dopski
  ik en mijn volvolvo shirt eric vermeer 37 21.694 16 March 2009, 23:36
Laatste bericht: Dirk242
  Raamrubber van mijn 244 uit '79 kapot... hoe vernieuwen ? Bassius 4 3.259 24 August 2008, 14:09
Laatste bericht: jos245

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)