19 August 2021, 17:04
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 19 August 2021, 17:25 door Marc1970.)
Prijzen en aanbod zijn een beetje om te huilen nowadays. Ik zou een recente nemen inderdaad, meer keuze aan auto's en onderdelen om mee te hobbybobben, minder roest, minder belachelijke prijzen en hoedanook stukken goedkoper om te rijden dan een Disco. BEnzine of gas maakt weinig uit, snel wordt ie nooit (langzaam ook niet) en voor de zeespiegelstijging ook nauwelijks, je zit met beide al boven de middeleeuwse 200g CO2/km.
Automaat is leuk maar zelf schakelen heeft ook zo z'n charmes. Op zich kan je een heleboel in de vierde versnelling doen, de motor ploetert wel door. De koppeling is niet bijzonder zwaar, dat scheelt ook.
Het praktische voordeel van de 240 vind ik de draaicirkel, en hij is niet zo breed, je kan nog wel s ergens tussendoor piepen. Ik denk niet dat je met welke 240 dan ook in Duitse milieuzones mag rijden.
Het nadeel is dat de achterbank niet zo breed is, de wielkasten zitten te ver naar voren.
Hier de goedkoopste, en een witte, met dezelfde filosofie heb ik 10 jaar lachend mee rondgereden (er mist van alles aan maar de wielkasten zien er goed uit): https://link.marktplaats.nl/m1739392571
Automaat is leuk maar zelf schakelen heeft ook zo z'n charmes. Op zich kan je een heleboel in de vierde versnelling doen, de motor ploetert wel door. De koppeling is niet bijzonder zwaar, dat scheelt ook.
Het praktische voordeel van de 240 vind ik de draaicirkel, en hij is niet zo breed, je kan nog wel s ergens tussendoor piepen. Ik denk niet dat je met welke 240 dan ook in Duitse milieuzones mag rijden.
Het nadeel is dat de achterbank niet zo breed is, de wielkasten zitten te ver naar voren.
Hier de goedkoopste, en een witte, met dezelfde filosofie heb ik 10 jaar lachend mee rondgereden (er mist van alles aan maar de wielkasten zien er goed uit): https://link.marktplaats.nl/m1739392571
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969

