(6 August 2021, 16:06)Grey240Polar schreef: Ik kan me maar twee dingen bedenken:
De motorcode is verkeerd afgelezen en had wellicht 88 moeten zijn (B230F), of de motorcodelijsten kloppen niet. Dat laatste heb ik onlangs zelf ondervonden waarbij ik drie verschillende mogelijkheden vond onder dezelfde motorcode, afhankelijk van de gebruikte site/decoder. Hetzelfde nu weer: hier vind ik voor 83 nl. B230K of B230LE (LE??? nog nooit eerder van gehoord). Hier is het dan wel een B230FD. Wie het weet mag het zeggen.
Daarnaast, als je gaat kijken naar auto's met Pulsair en EGR, dan schijnt dat al vanaf eind jaren 70 te kunnen voorkomen op Volvo redblocks, en dan vooral in Canada/USA. Dit kom je in veel lijsten niet tegen, maar op forums weer wel.
De motorcode klopt, heb ik gecontroleerd. Misschien dat deze foto duidelijkheid kan verschaffen: op de sticker op de distributiedeksel staat: B230K (maar volgens mijn code tabel zou 83 duiden op een B230FD). Ik meen de 2 pijpje vd puls air te zien op de foto, of hoort dit ook zo te zitten op een B230K?
940 Estate LE 1998 B230FK+MBC Vialle LPG-G3 automaat Nautic Blue
245 estate 1976 B230F "De ouwe Blauwe", Prins VSI LPG G3 100 liter, AW71, Mellan Bla, Volvo lakkleur 121-00-1 244 sedan 1983 B23A "Big Nose" benzine, M47, Moerkbla Metallic Volvo lakkleur 200-2