6 August 2021, 16:06
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 6 August 2021, 16:41 door Grey240Polar.)
Ik kan me maar twee dingen bedenken:
De motorcode is verkeerd afgelezen en had wellicht 88 moeten zijn (B230F), of de motorcodelijsten kloppen niet. Dat laatste heb ik onlangs zelf ondervonden waarbij ik drie verschillende mogelijkheden vond onder dezelfde motorcode, afhankelijk van de gebruikte site/decoder. Hetzelfde nu weer: hier vind ik voor 83 nl. B230K of B230LE (LE??? nog nooit eerder van gehoord, zou het Low Emissions kunnen zijn?). Hier is het dan wel een B230FD. Wie het weet mag het zeggen.
Daarnaast, als je gaat kijken naar auto's met Pulsair en EGR, dan schijnt dat al vanaf eind jaren 70 te kunnen voorkomen op Volvo redblocks, en dan vooral in Canada/USA. Dit kom je in veel lijsten niet tegen, maar op forums weer wel.
De motorcode is verkeerd afgelezen en had wellicht 88 moeten zijn (B230F), of de motorcodelijsten kloppen niet. Dat laatste heb ik onlangs zelf ondervonden waarbij ik drie verschillende mogelijkheden vond onder dezelfde motorcode, afhankelijk van de gebruikte site/decoder. Hetzelfde nu weer: hier vind ik voor 83 nl. B230K of B230LE (LE??? nog nooit eerder van gehoord, zou het Low Emissions kunnen zijn?). Hier is het dan wel een B230FD. Wie het weet mag het zeggen.
Daarnaast, als je gaat kijken naar auto's met Pulsair en EGR, dan schijnt dat al vanaf eind jaren 70 te kunnen voorkomen op Volvo redblocks, en dan vooral in Canada/USA. Dit kom je in veel lijsten niet tegen, maar op forums weer wel.
1992 240 Polar (245) *Nr. 2* B200F M47