28 May 2021, 15:24
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 28 May 2021, 15:35 door GijsDeBeun.)
(27 May 2021, 17:31)Grey240Polar schreef: Welkom op dit forum en wellicht ook voor langere tijd.
Als je uit gaat van een goed onderhouden exemplaar, dan valt het kostenplaatje van regulier onderhoud reuze mee. Ook als er wat meer km's op de teller staan.
Als je veel zelf kunt doen, dan hoef je alleen de onderdelen te betalen. En die zijn voor deze Volvo's nog ruim en betaalbaar voorhanden.
Veel eenvoudige zaken moet iedereen die geen twee linker handen heeft makkelijk zelf kunnen doen. Een veel regulier onderhoud valt daar ook onder.
En als je dan toch moet vertrouwen op een garage, ja dan zou ik ook niet naar de Volvo dealer gaan, maar naar een specialist in oude Volvo's. En die zijn er ook nog best wel wat.
Het is lastig om bedragen te noemen want e.e.a. hangt nogal af van hoe goed de 240 is die je koopt. Dat kan van uitstekend (maar erg duur) zijn tot totaal versleten barrels. En vanalles ertussen in.
Koop nu liefst zo goed mogelijk, daar heb je op lange termijn het meeste plezier van. Kost nu wat meer, maar bespaart later potentieel veel sores.
Dankjewel voor je antwoord Grey240Polat.
Ik zal je adviezen zeker meenemen in de aanschaf van de 240. Ook heb ik al een vraagbaak boekje gekocht om mij in het een en ander te kunnen verdiepen.
Waar zijn de belangrijkste punten waarop ik moet letten? Roest rondom de wielkasten.
Zodra ik iets heb gevonden, is het dan gangbaar langs een "kenner" te rijden en zo zelf een korte inspectie te doen?
Waar kan iemand vinden die mogelijk meer kan zeggen of de auto het geld waard is?
(27 May 2021, 20:16)Marc1970 schreef: Van de laatste 4 bouwjaar heb je het minste werk/roest etc. Deze: https://link.marktplaats.nl/m1647177727 zou je voor de vraagprijs een hele poos van kunnen rijden, maar wordt al overboden. Iedereen heeft geld teveel.
Onder de 3000 staan er nog best een paar reeele 240's op MP dus dat moet lukken. Let een beetje op roest en 'verbruiksonderdelen' als banden, accu en uitlaat. Alhoewel de 240 natuurlijk ook radiatorslangen, remschijven, koppelingen en cilinderkoppakkingen verbruikt maar dat komt omdat ie oneindig door blijft rijden. Open daken in de estate zijn altijd achteraf geplaatst en kunnen vreselijk roesten/lekken.
Klopt! Dat heb ik ook gehoord dat de auto's sinds '89 meestal in de beste staat zijn. Helaas zijn de biedingen gedaan op deze auto al 16 weken oud... Daarom betwijfel ik of deze nog beschikbaar is.
Het liefst koop ik ook een sedan, kleur maakt mij minder uit.
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volv...ousPage=lr Deze ziet er vrij fris uit in mijn optiek. Z
Is importer nog iets dat men moet willen? Of is dat niet interessant. Zelf woon ik namelijk erg dichtbij de Duitse grens
Bedankt! Dat zal ik eens aandachtig inspecteren. Het plan is in de zomer actief te gaan zoeken, en zo een geschikte auto te vinden.

