22 May 2021, 10:58
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 22 May 2021, 20:50 door Grey240Polar.)
(21 May 2021, 12:31)Marc1970 schreef: Die klopt niet, tenminste, de oude onderbouw is een tankje van 48 liter in een subframe waar ook de trekhaak aan zit. Per saldo werd de auto er een paar cm langer van en de uitlaat zat nog ruim onder de auto. Op MP staan er meest wel een paar: https://link.marktplaats.nl/m1601770901
En de andere oplossing, een staande ringtank: https://link.marktplaats.nl/m1697970599
Eigenlijk is met trekhaak de meest esthetische oplossing, anders hangt de uitlaat er wel een beetje verloren bij ja. DIe onderbouwhaken zijn er van TOBO (ronde dwarsbalk) en Brink (vierkant)
Dat verklaart e.e.a., ik vraag we wel af waarom ze het zo gedaan hebben bij die witte. Afgezien van het feit dat je eerder je knieën/schenen kan stoten kan ik me verder geen nadelen bedenken aan het wel hebben van een trekhaak. Het verdient m.i. echter nog steeds niet de schoonheidsprijs. Die 48 liter is dat netto, dus bruto 60 l?
De advertentie van de 245 met ringtank is verlopen, maar ik kan me voorstellen dat die op de plek van het reservewiel komt. Aan wat voor een inhoud moet ik dan denken?
(21 May 2021, 21:58)skidje schreef: Bouw een nette uitlaat met 2 dempers onder de auto die recht naar achter gaat. Mijn B230E heeft een 2.25” rvs systeem. Loopt die motor ook nog eens veel beter mee. Succes
Dat klinkt ook wel interessant. Heb je het dan over een custom made uitlaat of iets wat kant en klaar verkrijgbaar is?
Is dat te combineren met de U9 emissies? Want ook al is mijn auto van voor 1-1-1993, de U9 op het kenteken betekent dat de emissies tòch aan de bijbehorende limieten moeten voldoen (of iig minstens aan de max. 0,5% CO eis).
1992 240 Polar (245) *Nr. 2* B200F M47