3 May 2021, 12:10
Wat wellicht helpt bij het oplossen van elektrische problemen is af en toe te beseffen dat de oorzaak ook slechte aarding kan zijn. Ik had dat laatst nog bij een niet werkende interieurverlichting. Ik zocht het in de aanvoer, in de schakelaar in de deur, terwijl het gewoon de aarding van die schakelaar zelf bleek te zijn.
Slechte massaverbindingen is bij auto's van rond de dertig jaar sowieso een aandachtspunt, zeker als ze altijd buiten staan. De output van m'n dynamo is 14.2 volt, maar bij mijn 240 Polar komt de boordspanning zelden boven de 13.6. Heeft volgens mij met slechte massaverbindingen te maken.
Deze ervaringsdeskundigheid ingebracht hebbende: ik ben nu al een kleine twee weken bezig - tussen de bedrijven door, uit frustratie schakel ik niet zelden over op andere autoklusjes - om uit te zoeken waarom m'n kentekenverlichting het maar niet wil doen (en de achterlichten wel).
Enfin, komt goed. Ooit.
Slechte massaverbindingen is bij auto's van rond de dertig jaar sowieso een aandachtspunt, zeker als ze altijd buiten staan. De output van m'n dynamo is 14.2 volt, maar bij mijn 240 Polar komt de boordspanning zelden boven de 13.6. Heeft volgens mij met slechte massaverbindingen te maken.
Deze ervaringsdeskundigheid ingebracht hebbende: ik ben nu al een kleine twee weken bezig - tussen de bedrijven door, uit frustratie schakel ik niet zelden over op andere autoklusjes - om uit te zoeken waarom m'n kentekenverlichting het maar niet wil doen (en de achterlichten wel).
Enfin, komt goed. Ooit.
_______________________
'92 Volvo 240 Polar (B200F)
'72 Rover P5B Coupé (V8)
'92 Volvo 240 Polar (B200F)
'72 Rover P5B Coupé (V8)

