5 February 2021, 15:06
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 5 February 2021, 22:01 door Grey240Polar.)
Op 6Jx15x25 past i.c.m. een 245 in mijn ervaring maximaal 195/65 R15.
Die maat rijd ik 's winters met Draco's en dan schuurt bij schuin een stoeprand afrijden, o.i.d., het linker achterwiel een halve cirkel in de tectyl van de achterwielkuip. De overige wielen hebben geen last van aanlopen. De achterasconstructie is door de Panhardstang niet symmetrisch, vandaar dat het aanlopen maar aan één zijde gebeurt.
Mijn zomerbanden liggen op 6Jx15x20 - welke voor de 200-serie de correcte ET is - en dan zou je denk ik net tot 205 mm breed kunnen gaan.
€500 voor een nette en vooral ook rechte set Virgo's is niet teveel geld. Wat er nu nog betaalbaar te koop is, is òf hard aan richten en poedercoaten toe (wat voor een set alleen al over de 500 euro kost), òf rijp zijn voor de sloop. Helaas zullen er nl. ook veel bij zijn die dermate krom zijn dat ze niet meer te herstellen zijn. Hier wilde een velgenreparatiebedrijf zijn vingers al niet meer aan branden (negeer even de randen maar kijk naar het midden van het velgbed en zie hoe de hele velg heen en weer slingert).
Die maat rijd ik 's winters met Draco's en dan schuurt bij schuin een stoeprand afrijden, o.i.d., het linker achterwiel een halve cirkel in de tectyl van de achterwielkuip. De overige wielen hebben geen last van aanlopen. De achterasconstructie is door de Panhardstang niet symmetrisch, vandaar dat het aanlopen maar aan één zijde gebeurt.
Mijn zomerbanden liggen op 6Jx15x20 - welke voor de 200-serie de correcte ET is - en dan zou je denk ik net tot 205 mm breed kunnen gaan.
€500 voor een nette en vooral ook rechte set Virgo's is niet teveel geld. Wat er nu nog betaalbaar te koop is, is òf hard aan richten en poedercoaten toe (wat voor een set alleen al over de 500 euro kost), òf rijp zijn voor de sloop. Helaas zullen er nl. ook veel bij zijn die dermate krom zijn dat ze niet meer te herstellen zijn. Hier wilde een velgenreparatiebedrijf zijn vingers al niet meer aan branden (negeer even de randen maar kijk naar het midden van het velgbed en zie hoe de hele velg heen en weer slingert).
1992 240 Polar (245) *Nr. 2* B200F M47

