20 August 2020, 19:22
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 20 August 2020, 19:23 door Grey240Polar.)
Normaliter werkt de hendel als volgt:
Ruitenwissers voorruit:
- interval (hendel in bovenste stand)
- uit
- normaal
- snel (onderste stand)
Dan heb je op de hendel het schuifje voor de achterruitenwisser, die heeft de standen:
- interval (naar links)
- uit
- aan (naar rechts)
Hendel naar je toe halen is dus sproeien waarbij de wissers direct gaan werken en na loslaten nog enkele slagen doen.
Het knopje op het uiteinde heeft hetzelfde effect, maar dan voor de achterruit.
Ik vermoed dus dat "ze" voor een APK goedkeur een 'bodge' hebben gedaan door wat draden door te knippen en te wisselen zodat iig de wis/was-installatie op de voorruit het doet. Het kan haast niet anders dan dat de hendel defect is. Ik doorzie nog niet helemaal waarom de fix ook op de gewone intervalstand invloed zou hebben, dus wellicht is er meer mis.
Ruitenwissers voorruit:
- interval (hendel in bovenste stand)
- uit
- normaal
- snel (onderste stand)
Dan heb je op de hendel het schuifje voor de achterruitenwisser, die heeft de standen:
- interval (naar links)
- uit
- aan (naar rechts)
Hendel naar je toe halen is dus sproeien waarbij de wissers direct gaan werken en na loslaten nog enkele slagen doen.
Het knopje op het uiteinde heeft hetzelfde effect, maar dan voor de achterruit.
Ik vermoed dus dat "ze" voor een APK goedkeur een 'bodge' hebben gedaan door wat draden door te knippen en te wisselen zodat iig de wis/was-installatie op de voorruit het doet. Het kan haast niet anders dan dat de hendel defect is. Ik doorzie nog niet helemaal waarom de fix ook op de gewone intervalstand invloed zou hebben, dus wellicht is er meer mis.
1992 240 Polar (245) *Nr. 2* B200F M47