17 August 2020, 21:46
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 17 August 2020, 21:56 door Kogelman.)
Dat heb ik al gedaan Marc, incl. de lipjes licht opgeschuurd en de lamphouder uitgewisseld met de andere kant en toen deed het achterlicht het wel dus het ligt niet aan de lamphouder+lamp. Bedrading lijkt mij idd de oorzaak, laat ik daar nou weinig kaas van gegeten te hebben.
Trekhaakbedrading is bij aankoop door de verkoper wel zelf aangeknutseld, toen deed de achterverlichting het (nog) wel normaal. Dat zou zeker een veroorzaker kunnen zijn.
Bestaat er een schema vd achterlicht bedrading i.c.m. knipperlicht bedrading?
Maar mbt knipperlicht black out en die zekering 5 die er steeds uitklapt waardoor ook de telerbakverlichting niets meer doet: ik verdenk het knipperlichtrelais. Ik heb de knieplaat naast de aansteker weggehaald en zie dan een zwart vierkant relais lod hangen, moet ik die hebben?
Kun je zoiets doormeten om vast te stellen of het relais de schuldige is?
Is deze te vervangen door een universeel relais of eventueel eentje uit mijn Volvo 940 (1998), of heeft die een ander type knipperlicht relais?
Alvast bedankt voor het meedenken!
Ergo ik zie in de webshop vd VKV dat dit knipperlichtrelais voor de 200/700 en 900 serie dezelfde 3 pins is, maar ZONDER trekhaak (kosten: ruim 20.- ). Wellicht zit in de 240 van mijn zoon zo eentje, terwijl er wel een trekhaak aan gekoppeld is en dat het daarom kortsluit?
M.a.w zal er dus zo'n relais bestaan geschikt MET trekhaak?
Kan iemand hier uitsluitsel over geven?
Trekhaakbedrading is bij aankoop door de verkoper wel zelf aangeknutseld, toen deed de achterverlichting het (nog) wel normaal. Dat zou zeker een veroorzaker kunnen zijn.
Bestaat er een schema vd achterlicht bedrading i.c.m. knipperlicht bedrading?
Maar mbt knipperlicht black out en die zekering 5 die er steeds uitklapt waardoor ook de telerbakverlichting niets meer doet: ik verdenk het knipperlichtrelais. Ik heb de knieplaat naast de aansteker weggehaald en zie dan een zwart vierkant relais lod hangen, moet ik die hebben?
Kun je zoiets doormeten om vast te stellen of het relais de schuldige is?
Is deze te vervangen door een universeel relais of eventueel eentje uit mijn Volvo 940 (1998), of heeft die een ander type knipperlicht relais?
Alvast bedankt voor het meedenken!
Ergo ik zie in de webshop vd VKV dat dit knipperlichtrelais voor de 200/700 en 900 serie dezelfde 3 pins is, maar ZONDER trekhaak (kosten: ruim 20.- ). Wellicht zit in de 240 van mijn zoon zo eentje, terwijl er wel een trekhaak aan gekoppeld is en dat het daarom kortsluit?
M.a.w zal er dus zo'n relais bestaan geschikt MET trekhaak?
Kan iemand hier uitsluitsel over geven?
940 Estate LE 1998 B230FK+MBC Vialle LPG-G3 automaat Nautic Blue
245 estate 1976 B230F "De ouwe Blauwe", Prins VSI LPG G3 100 liter, AW71, Mellan Bla, Volvo lakkleur 121-00-1 244 sedan 1983 B23A "Big Nose" benzine, M47, Moerkbla Metallic Volvo lakkleur 200-2