16 June 2020, 21:35
Heel verhaal zo, frustrerend lijkt me.
Zelf heb ik net een nieuwe LPG-verdamper besteld. Reden: na dik 14 jaar zit er waarschijnlijk een soort van sludge en andere troep in. Dat hindert het membraan in de goede werking, en geeft dus dat de motor koud en warm soms moeite heeft met stationair, of juist snelheidswisselingen (vooral van hogere toeren naar stationair/stilstand). Mogelijk dat ik daarom ook het stationair naar mijn gevoel iest hoog heb staan.
Verder loopt de wagen goed op LPg en ook op benzine. Alleen overschakelen naar benzine heeft ie moeite mee, zeker na een tijdje. En na een tijdje niet op benzine loopt ie weer wat minder soepel op LPG. Reden dus om af en toe te wisselen. Benieuwd of dat met een niewe verdamper ook verholpen is.
Betreft een B21A, SU HIF carb en met automaat, 1976.
Zo, dat werd ook een lang verhaal. Maar valt samen te vatten als: Er kan dus wel wat 'slijten' aan de LPG installatie.
Zelf heb ik net een nieuwe LPG-verdamper besteld. Reden: na dik 14 jaar zit er waarschijnlijk een soort van sludge en andere troep in. Dat hindert het membraan in de goede werking, en geeft dus dat de motor koud en warm soms moeite heeft met stationair, of juist snelheidswisselingen (vooral van hogere toeren naar stationair/stilstand). Mogelijk dat ik daarom ook het stationair naar mijn gevoel iest hoog heb staan.
Verder loopt de wagen goed op LPg en ook op benzine. Alleen overschakelen naar benzine heeft ie moeite mee, zeker na een tijdje. En na een tijdje niet op benzine loopt ie weer wat minder soepel op LPG. Reden dus om af en toe te wisselen. Benieuwd of dat met een niewe verdamper ook verholpen is.
Betreft een B21A, SU HIF carb en met automaat, 1976.
Zo, dat werd ook een lang verhaal. Maar valt samen te vatten als: Er kan dus wel wat 'slijten' aan de LPG installatie.
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005

