Het B200 motorblok heeft in 2016 een nieuwe driem gekregen op bijna 400.000km. Heb een B230K(h) met 200.000km op benzine kunnen bemachtigen. Ik zou graag hetzelfde inlaatspruitstuk en bestaande carburateur behouden (Stromberg 175 CD).
Omdat dit blok een 2.3 is vraag ik me af of dit goed zal werken met deze carburateur (volgensmij gemaakt voor een 2.1). Misschien een sproeier wissel, maar welke?
Foto van mijn carburateur:
![[Afbeelding: d3kTAh.jpg]](https://imagizer.imageshack.com/v2/320xq90/r/922/d3kTAh.jpg)
Edit: pulse air en egr zijn afgedopt
Ben er achter gekomen doormiddel van foto's dat dit een Pierburg 175 CD is met Stromberg opschrift (Hij heeft het excentrische gele dopje en vlakke onderkant/vlotterkamer).
Volgens de specificaties van de Pierburg carburateur in verschillende handboeken zou deze op een B23 werken, dus verwacht ik niet al te veel problemen met de B230K(h) swap.
Omdat dit blok een 2.3 is vraag ik me af of dit goed zal werken met deze carburateur (volgensmij gemaakt voor een 2.1). Misschien een sproeier wissel, maar welke?
Foto van mijn carburateur:
![[Afbeelding: d3kTAh.jpg]](https://imagizer.imageshack.com/v2/320xq90/r/922/d3kTAh.jpg)
Edit: pulse air en egr zijn afgedopt
Ben er achter gekomen doormiddel van foto's dat dit een Pierburg 175 CD is met Stromberg opschrift (Hij heeft het excentrische gele dopje en vlakke onderkant/vlotterkamer).
Volgens de specificaties van de Pierburg carburateur in verschillende handboeken zou deze op een B23 werken, dus verwacht ik niet al te veel problemen met de B230K(h) swap.
- Volvo 245L 1975 B230K/M47 [link]