18 April 2020, 14:17
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 18 April 2020, 14:32 door Grey240Polar.)
(17 April 2020, 23:31)Brat schreef: Hmm, ik heb 1 dolle moer, dat zou weleens gebeurd kunnen zijn. Weet iemand of dat makkelijk te herstellen is? Het zal an sich wel veilig zijn voorlopig, maar die moer zit er niet voor niks lijkt me.
Dolle moer is makkelijk: nieuwe erop. Dol tapeind - en ik verwacht dat je dat bedoelt - is wat lastiger. Zoals het eruit ziet moet dit ingeperst worden (edit: zie bericht hierboven).
![[Afbeelding: 1009689.jpg]](https://media.skandix.de/pimg/1009689.jpg)
Citaat:Heb nu de doppen erop zitten en vond de 185/70 toch net iets beter staan, dus daar gaan we maar eens voor sparen (eerst 10 andere zaken aanpakken) Volgens de Autoweek database (die is zeker niet heilig) had de 245 vanaf '91 185/70/TR14 als standaard. Dat is dan de Polar toch? Al weet ik nog steeds niet wat het verschil is tussen de reguliere en een Polar
Het originele instructieboekje modeljaar 1991 to the rescue:
![[Afbeelding: sDmj9uR.jpg?1]](https://i.imgur.com/sDmj9uR.jpg?1)
Diverse maten mogelijk. 185R14 zal wel zijn toegepast op de 3.91 achteras en de andere (kleinere omtrekken) op de 3.54.
De brochure van 1991 vermeldt twee mogelijkheden:
- 4 deurs: stalen velgen met 185/70R14
- 5 deurs: stalen velgen met 185R14
- tegen meer prijs leverbaar: lichtmetalen 25 spaaks velgen (dat zullen wel de ... eh... Corona's zijn).
De brochure van 1993 geeft minder specifieke info, wel dat 25-spaaks lichtmetalen velgen leverbaar zijn en curieus genoeg kom je ook deze afbeelding tegen:
![[Afbeelding: z3Hre3w.jpg?1]](https://i.imgur.com/z3Hre3w.jpg?1)
Is dat niet de 15" Multi-X?
1992 240 Polar (245) *Nr. 2* B200F M47