27 June 2006, 23:52
de schokdempers achter zijn vlgs mij allen hetzelfde, alleen de veren zijn voor een estate zwaarder.
De voordempers zijn ook allen hetzelfde en hebben allen dezelfde veren.
Uiteraard 1 regel op deze uitzondering en dat zijn de GLT's en Turbo's, die hebben stuggere veren met een extra winding en gasgevulde dempers.
Ik heb het zaakje zoals Koni voorschreef dan ook besteld voor mijn turbo met de originele gasdempers en ze vergeleken met de normale oliedempers: geen verschil... De ring had ik dan ook niet nodig. M'n broertje heeft dezelfde truc uitgehaald bij zijn turbo en die had WEL de opvulring nodig???
Als je gaat bestellen:
Ring - niet duur origineel volvo en wellicht nodig;
dustcover DUUR (iets van E25 pstuk) en zit op je originele demper toch al, dus gewoon overzetten als ze nog redelijk zijn;
Bump rubber idem.
Van de buitenkant kun je trouwens sowieso niet zien welke demper is gemonteerd.
De voordempers zijn ook allen hetzelfde en hebben allen dezelfde veren.
Uiteraard 1 regel op deze uitzondering en dat zijn de GLT's en Turbo's, die hebben stuggere veren met een extra winding en gasgevulde dempers.
Ik heb het zaakje zoals Koni voorschreef dan ook besteld voor mijn turbo met de originele gasdempers en ze vergeleken met de normale oliedempers: geen verschil... De ring had ik dan ook niet nodig. M'n broertje heeft dezelfde truc uitgehaald bij zijn turbo en die had WEL de opvulring nodig???
Als je gaat bestellen:
Ring - niet duur origineel volvo en wellicht nodig;
dustcover DUUR (iets van E25 pstuk) en zit op je originele demper toch al, dus gewoon overzetten als ze nog redelijk zijn;
Bump rubber idem.
Van de buitenkant kun je trouwens sowieso niet zien welke demper is gemonteerd.