Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Volvo 264 GLE B27E Handgeschakeld overdrive
#18
Ja die kun je testen met een drukmeter en dan de benzinedruk controleren zoals in dit boekje beschreven op P. 27
https://www.dmcnews.com/Techsection/Bosc...ch-12d.pdf

(Ik het het btw verkeerd om, de druk is lager bij koude motor, sorry) Volgens de grafiek Fig. 26 op deze pagina +/- 0.5 bar bij zeer koud -20°C, bij 0°C zou dat 1 bar moeten zijn en bij en bij +20°C +/- 1,5 bar. Hier zit dus wat tolerantie in met de omgevingstemperatuur. Bij 20°C zal de WUR na 90 sec. verwarmen op normale bedrijfsdruk moeten komen rond de 4 bar.

Afhankelijk van type en bouwjaar hebben sommige WUR een afstel mogelijkheid. Dan wel kan eventueel een alternatief afstel mogelijkheid worden aangebracht. Hier zijn (waren) op internet wel wat gedocumenteerde handleidingen te vinden voor zulke modificatie. Ik kan me een herinneren gevonden via de Duitse portal "W123 Data base".
https://www.w123-forum.net/faq/index.php...artlang=de
Als het er nog opstaat, door de jaren heen worden domeinen opgezegd en verdwijnen zaken weer van het net.

Maar dan zal de interne Bimetaal, het veer en kleppensysteem, eventuele keringen nog redelijk moeten functioneren. Is dit allemaal dmv materiaalmoeheid gaar of hangt vast, valt er nog maar weinig te stellen. Dan zal het open en gereviseerd of op zijn minst schoongemaakt moeten worden. Leuk klusje, kan allemaal al is het zelf doen mits onderdelen vindbaar redelijk lastig en nogal precisie werk.

Afijn, eerste stap is natuurlijk controleren of dat ding stroom krijgt.. Smile Zo ja, dan kun je alleen nog maar met de druk meter aan de slag om te bepalen wat het precies wel of niet doet. Is er wel een druk fluctuatie maar buiten tolerantie is er misschien een afstel mogelijkheid. Is die er niet, dan???? Zoeken naar een die functioneerd, of laten opsturen naar Bosch en ik heb daar 7 jaar terug €500,- voor de revisie betaald. Die van mij s toen ergens in Berlijn - Duitsland geweest voor revisie, helaas heb ik dat adres niet. Het is via Küpers te Linnich-Duitsland gegaan.

Hetzelfde boekje beantwoord ook je vraag over de retourleiding naar de tank. Deze wordt gestuurd via de Primaire Drukregelaar op je brandstofverdeler. Fig. 7 pag. 16.

Dus nee hij is niet continue open. Is ook logisch, want dan zou je geen brandstofdruk kunnen opbouwen en behouden. Dit gehele systeem valt en staat bij druk. Hier speelt ook de brandstof accumulator zijn rol.. Deze functioneert hoofdzakelijk als warme start hulp. Hij werkt als een expansievat en wanneer je de warme motor uitzet en de brandstofpomp stopt, dan zorgt deze er voor dat de brandstofdruk X tijd op peil blijft in het gesloten systeem. Zodat je dus met de warme motor direct weer over de juiste brandstofdruk beschikt tijdens opnieuw starten. Dit zou ben een open systeem onmogelijk zijn. Smile
Antwoord


Berichten in dit topic
RE: Volvo 264 GLE B27E Handgeschakeld overdrive - door ZoZo - 4 September 2019, 09:31
RE: Volvo 264 GLE B27E Handgeschakeld overdrive - door ZoZo - 5 September 2019, 10:11
RE: Volvo 264 GLE B27E Handgeschakeld overdrive - door ZoZo - 23 September 2019, 21:10
RE: Volvo 264 GLE B27E Handgeschakeld overdrive - door ZoZo - 25 September 2019, 10:15

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  kilometerteller volvo 264 wibe 12 5.523 30 June 2022, 22:48
Laatste bericht: Rin
  Stationair LPG/,benzine b27e hun 4 4.255 27 May 2020, 13:29
Laatste bericht: hun
  o jee,...de B27E RonnieDuck 7 6.780 23 May 2020, 18:48
Laatste bericht: Marc1970
  thermostaat b27e hun 10 10.119 12 April 2019, 07:17
Laatste bericht: RonnieDuck
  volvo 264 dl maar moet wat aan gebeuren. Nald 32 49.768 9 February 2016, 09:11
Laatste bericht: 265gl
  '76 Volvo 264 GL restauratie. Stefank 7 16.210 5 February 2016, 11:55
Laatste bericht: Apae
  Toerental warme motor afstellen b27e hun 6 10.903 28 December 2014, 22:27
Laatste bericht: hun
  Drukleiding b27e hun 11 16.502 21 October 2014, 16:08
Laatste bericht: volvoman0_0
  Mijn eerste Volvo, een 264 Gl uit 1976 sander264 22 34.231 11 January 2014, 16:18
Laatste bericht: sander264
  Startprobleem K-Jet van B27E na enkele jaren stilstand jos245 8 14.485 22 June 2013, 10:21
Laatste bericht: RonnieDuck

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)