23 September 2019, 21:10
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 23 September 2019, 21:11 door ZoZo.)
Je zou de warmloopregelaar eens kunnen checken.
Deze verrijkt de brandstof tijdens een koude start en verhoogd de brandstofdruk. En het elektrisch gedeelte verwarmt deze regelaar, tot de juiste temperatuur en zal dan weer de brandstofdruk op normale bedrijfsdruk omlaag brengen, dus verarmen. Wanneer de motor warm genoeg is dan zal ook deze regelaar deze temperatuur opnemen.
Dit is corresponderend wel redelijk met je verhaal, dat als je een half uur wacht de boel weer opnieuw begint te pruttelen tijdens het starten omdat deze regelaar dan weer is afgekoeld en dan niet meer de juiste brandstofdruk geeft.
Met een schot voor de boeg, zou je de bougie kleur kunnen controleren. Te rijk is een geheel doffe roetzwarte bougie. Bv. houd je warmloopregelaar de druk continue te rijk, dan heb je beslist een zwarte bougie. Een vuile bougie geeft weer een slechte vonk etc. etc.
Helaas kun je dat ding alleen maar controleren met een brandstof drukmeter te plaatsen tussen brandstofverdeler en warmloopregelaar.
En de druktabel te raadplegen van het Bosch Kjetronic boekje waar ik eerder naar gelinkt heb in dit topic. En zo te controleren of de koude en warme brandstofdruk goed is.
Deze verrijkt de brandstof tijdens een koude start en verhoogd de brandstofdruk. En het elektrisch gedeelte verwarmt deze regelaar, tot de juiste temperatuur en zal dan weer de brandstofdruk op normale bedrijfsdruk omlaag brengen, dus verarmen. Wanneer de motor warm genoeg is dan zal ook deze regelaar deze temperatuur opnemen.
Dit is corresponderend wel redelijk met je verhaal, dat als je een half uur wacht de boel weer opnieuw begint te pruttelen tijdens het starten omdat deze regelaar dan weer is afgekoeld en dan niet meer de juiste brandstofdruk geeft.
Met een schot voor de boeg, zou je de bougie kleur kunnen controleren. Te rijk is een geheel doffe roetzwarte bougie. Bv. houd je warmloopregelaar de druk continue te rijk, dan heb je beslist een zwarte bougie. Een vuile bougie geeft weer een slechte vonk etc. etc.
Helaas kun je dat ding alleen maar controleren met een brandstof drukmeter te plaatsen tussen brandstofverdeler en warmloopregelaar.
En de druktabel te raadplegen van het Bosch Kjetronic boekje waar ik eerder naar gelinkt heb in dit topic. En zo te controleren of de koude en warme brandstofdruk goed is.