4 September 2019, 11:11
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 4 September 2019, 23:24 door skidje.)
(4 September 2019, 09:31)ZoZo schreef: Hoi Walter,
Ik persoonlijk ben geen fan van B27e PRV op LPG ongeacht wel systeem, dat blok is geheel aluminium. Je verliest sowieso rond de 20% vermogen. Dan moet je ongemerkt de motor dus ook 20% meer belasten om bij te blijven. De motor wordt nadelig zwaar belast en LPG brand warmer wat de kop en zijn pakking niet ten goede komt. Dus je vermogen gaat omlaag, daarmee gaat je verbruik omhoog en daarmee ook je onderhoud. Tel je op het einde van de rit alles op is het met zo'n auto rijden op LPG dubbeltjes tellen.
Ben helemaal geen fan van de PRV blokken. Maar goede kennis rijdt al tijden rond met ouderwets lpg systeem. Met beetje geluk af en toe 1:6. Korte ritten maar beter niet op verbruik letten.
Maar met fatsoenlijke injectie (in jou geval mogelijk dampgasinjectie overwegen) moet je redelijk in de buurt komen van benzine verbruik.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..