3 September 2019, 23:04
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 3 September 2019, 23:39 door Walter Davo.)
Bedankt voor de zeer complete en gedetailleerde uitleg Zozo.
Bedoeling is dat wanneer ik de wagen ooit eens perfect rijdend krijg, ik de wagen misschien wel op LPG ga laten leggen. Ik heb vroeger een Jaguar series 3 gehad (6 in lijn) met LPI, directe gasinspuiting, ik heb nnooit backfire gehad met dit systeem, zulk systeem is misschien ook mogelijk op de Volvo aangezien het een injectiemodel is?
Ik heb inmiddels vacuüm leiding gehaald voor koudstartinjector en potverdikke is me daar aan één kant (rechts onderaan motorblok) lastig aan te komen, daar hangt dus nog een stukje rubber over die nippel dat helemaal aangekoekt is en ge ziet met die kabels die daar voorbijkomen ook nog eens helemaal niets!
Echter wat de koudstartinjector betreft, ik heb deze eens getest, op 2 manieren: met kabelcontact aangesloten en erzonder. In beide gevallen is er geen druppel doorgekomen. Nochtans zit op de leiding naar de KS injector benzine want zonder KS injector erop gemonteerd had ik na 4 seconden demarreren bijna 20 cl benzine in opvangbakje.
Wil dit nu zeggen dat de KS injector stuk is of zijn er misschien andere verklaringen/oorzaken waarom deze geen benzine doorlaat? In mijn garage is het 20°, is dit ook een factor die meespeelt?
Grt,
Walter
Bedoeling is dat wanneer ik de wagen ooit eens perfect rijdend krijg, ik de wagen misschien wel op LPG ga laten leggen. Ik heb vroeger een Jaguar series 3 gehad (6 in lijn) met LPI, directe gasinspuiting, ik heb nnooit backfire gehad met dit systeem, zulk systeem is misschien ook mogelijk op de Volvo aangezien het een injectiemodel is?
Ik heb inmiddels vacuüm leiding gehaald voor koudstartinjector en potverdikke is me daar aan één kant (rechts onderaan motorblok) lastig aan te komen, daar hangt dus nog een stukje rubber over die nippel dat helemaal aangekoekt is en ge ziet met die kabels die daar voorbijkomen ook nog eens helemaal niets!
Echter wat de koudstartinjector betreft, ik heb deze eens getest, op 2 manieren: met kabelcontact aangesloten en erzonder. In beide gevallen is er geen druppel doorgekomen. Nochtans zit op de leiding naar de KS injector benzine want zonder KS injector erop gemonteerd had ik na 4 seconden demarreren bijna 20 cl benzine in opvangbakje.
Wil dit nu zeggen dat de KS injector stuk is of zijn er misschien andere verklaringen/oorzaken waarom deze geen benzine doorlaat? In mijn garage is het 20°, is dit ook een factor die meespeelt?
Grt,
Walter