28 August 2019, 00:51
Alvast bedankt allemaal voor de feedback!
Ik ga zeker van de week wat ATF in de cilinders kieperen en dit wat laten inwerken, welke hoeveelheid dien ik hiervoor te gebruiken?
Ik heb vandaag vastgesteld dat 2 rubberen slangetjes (ik vermoed vacuumleidingen) die verbonden zijn met de koudstartinjector volledig aan frut zijn, gewoon overgescheurd, dit heeft er waarschijnlijk mee te maken dat motor enkel gestart kan worden met remreiniger, deze ga ik komend weekend vervangen en kijken of motor hierdoor beter start.
Ik lees niets dan positiefs hier op het forum over de B280E motor maar ik heb ook gelezen dat de ombouw/inbouw een helse klus is met kabelbomen en stuurdozen die dienen aangepast te worden enz.. en ikzelf heb de expertise niet om dit te doen en in België ken ik niemand die aan een PRV wil/kan werken. Bovendien is het zo dat in België sinds kort de regels inzake autokeuring erg verstrengd zijn m.b.t. ‘Tuning’. Indien de keurmeester nl. opmerkt dat zich niet de originele motor in de wagen bevindt (bv. afwijkende cilinderinhoud) is dit een vorm van illegale tuning en kan wagen afgekeurd worden. Nu acht ik de kans wel bijzonder klein dat de keurmeester het verschil tussen een B27 en B280 gaat opmerken maar je weet maar nooit, een kennis van me die 10 jaar geleden de V8 motor van zijn Triumph Stag heeft laten vervangen door een V8 van Rover krijgt sinds vorig jaar de wagen niet meer gekeurd..
Ook had ik graag de manuele handbak met overdrive behouden, is deze verenigbaar met een B280E?
Wat betreft het spiksplinternieuwe PRV blok, dit loont misschien wel echt de moeite, is toch altijd goedkoper dan een revisie van mijn huidig blok (maar natuurlijk ook een heel stuk duurder dan een gebruikte motor). Ga het eens bespreken met mijn buurman die wat technischer is dan mij.. :-)
Ik ga zeker van de week wat ATF in de cilinders kieperen en dit wat laten inwerken, welke hoeveelheid dien ik hiervoor te gebruiken?
Ik heb vandaag vastgesteld dat 2 rubberen slangetjes (ik vermoed vacuumleidingen) die verbonden zijn met de koudstartinjector volledig aan frut zijn, gewoon overgescheurd, dit heeft er waarschijnlijk mee te maken dat motor enkel gestart kan worden met remreiniger, deze ga ik komend weekend vervangen en kijken of motor hierdoor beter start.
Ik lees niets dan positiefs hier op het forum over de B280E motor maar ik heb ook gelezen dat de ombouw/inbouw een helse klus is met kabelbomen en stuurdozen die dienen aangepast te worden enz.. en ikzelf heb de expertise niet om dit te doen en in België ken ik niemand die aan een PRV wil/kan werken. Bovendien is het zo dat in België sinds kort de regels inzake autokeuring erg verstrengd zijn m.b.t. ‘Tuning’. Indien de keurmeester nl. opmerkt dat zich niet de originele motor in de wagen bevindt (bv. afwijkende cilinderinhoud) is dit een vorm van illegale tuning en kan wagen afgekeurd worden. Nu acht ik de kans wel bijzonder klein dat de keurmeester het verschil tussen een B27 en B280 gaat opmerken maar je weet maar nooit, een kennis van me die 10 jaar geleden de V8 motor van zijn Triumph Stag heeft laten vervangen door een V8 van Rover krijgt sinds vorig jaar de wagen niet meer gekeurd..
Ook had ik graag de manuele handbak met overdrive behouden, is deze verenigbaar met een B280E?
Wat betreft het spiksplinternieuwe PRV blok, dit loont misschien wel echt de moeite, is toch altijd goedkoper dan een revisie van mijn huidig blok (maar natuurlijk ook een heel stuk duurder dan een gebruikte motor). Ga het eens bespreken met mijn buurman die wat technischer is dan mij.. :-)

