27 August 2019, 01:06
Beste allen,
Ben nog niet zo heel lang in het bezit van een 264 GLE, bwj 1978, niet rijdend gekocht (stond meer dan 20 jaar stil), zeer fraai interieur, met wat carrosseriewerk (niets dramatisch: reservewielbak, 1 deur, enz..).
Heb al wat in de wagen geïnvesteerd zoals nieuwe benzinetank, nieuwe benzinepomp, nieuwe accumulator, 6 nieuwe injectoren/bougies, nieuw benzinefilter nieuwe olie 10w30,wat carrosserie onderdelen,...
Wagen was perfect rijdend weggestald geweest 20 jaar geleden, motor was los en ik ging ervanuit dat deze wel zou kunnen opgestart worden. Motor is vorige week gestart maar draaide nogal vierkant, vandaar dat ik vandaag compressietest heb laten uitvoeren, helaas niet erg succesvol, geen enkele cilinder scoort beter dan 6 bar...
Dus heb ik enkele opties:
1. Boeltje terug verkopen (beste keuze zegt mijn verstand, mijn hart wil echter niet onmiddellijk mee, ik heb dit type wagen altijd graag gezien en was en ben nog steeds blij dat ik nu eindelijk een Volvo 264 heb, als hij nu ook nog eens zou rijden was het helemaal af
2. Motor vervangen door meer betrouwbare 4 cilinder (maar ik vind dat hiermee de wagen toch echt wel ‘verkracht’ zou worden, waarom dan een 264 kopen?) Neen, deze optie gaat het nooit worden.
3. Tweedehands motor kopen (maar dit is een beetje een kat in een zak kopen, je weet nooit wat die motor meegemaakt heeft en hoeveel die juist gelopen heeft, bovendien is deze B27E met zijn kwalijke reputatie in het Volvo milieu niet direct de motor waarvan er nog vele in topstaat te vinden zijn vermoed ik)
4. Huidige motor laten reviseren, dat dit de duurste optie is staat buiten kijf, maar ik heb hieromtrent enkele vragen:
* zijn er revisie bedrijven die ervaring hebben met revisie van dit type motor?
* zijn er mede-forumgebruikers die ervaring hebben met revisie van de B27E?
* richtprijs?
* suggesties?
Alvast bedankt,
Walter
Ben nog niet zo heel lang in het bezit van een 264 GLE, bwj 1978, niet rijdend gekocht (stond meer dan 20 jaar stil), zeer fraai interieur, met wat carrosseriewerk (niets dramatisch: reservewielbak, 1 deur, enz..).
Heb al wat in de wagen geïnvesteerd zoals nieuwe benzinetank, nieuwe benzinepomp, nieuwe accumulator, 6 nieuwe injectoren/bougies, nieuw benzinefilter nieuwe olie 10w30,wat carrosserie onderdelen,...
Wagen was perfect rijdend weggestald geweest 20 jaar geleden, motor was los en ik ging ervanuit dat deze wel zou kunnen opgestart worden. Motor is vorige week gestart maar draaide nogal vierkant, vandaar dat ik vandaag compressietest heb laten uitvoeren, helaas niet erg succesvol, geen enkele cilinder scoort beter dan 6 bar...
Dus heb ik enkele opties:
1. Boeltje terug verkopen (beste keuze zegt mijn verstand, mijn hart wil echter niet onmiddellijk mee, ik heb dit type wagen altijd graag gezien en was en ben nog steeds blij dat ik nu eindelijk een Volvo 264 heb, als hij nu ook nog eens zou rijden was het helemaal af
2. Motor vervangen door meer betrouwbare 4 cilinder (maar ik vind dat hiermee de wagen toch echt wel ‘verkracht’ zou worden, waarom dan een 264 kopen?) Neen, deze optie gaat het nooit worden.
3. Tweedehands motor kopen (maar dit is een beetje een kat in een zak kopen, je weet nooit wat die motor meegemaakt heeft en hoeveel die juist gelopen heeft, bovendien is deze B27E met zijn kwalijke reputatie in het Volvo milieu niet direct de motor waarvan er nog vele in topstaat te vinden zijn vermoed ik)
4. Huidige motor laten reviseren, dat dit de duurste optie is staat buiten kijf, maar ik heb hieromtrent enkele vragen:
* zijn er revisie bedrijven die ervaring hebben met revisie van dit type motor?
* zijn er mede-forumgebruikers die ervaring hebben met revisie van de B27E?
* richtprijs?
* suggesties?
Alvast bedankt,
Walter