23 June 2019, 20:53
Bedankt voor de reacties, leuk om hier op het forum berichten te lezen en reacties te krijgen.
Gelukkig was het net een beetje afgekoeld buiten, tijd om een start te maken met de eenvoudige klusjes. Als eerst de uitgedroogde benzineslang vervangen voor een nieuwe. Toen viel me op dat er onder de carburateur en inlaatspruitstuk een buisje loopt die er half uitviel aan de kant van het blok. Het buisje ging naar de luchtinlaat.mengstuk voor de carburateur. Is het carterafzuiging? Zou kunnen dat hier die uitlaatgaslucht /verbrande olielucht vandaan komt in de cabine. Ik heb hem natuurlijk weer stevig aangedrukt.
De spiegels weer gangbaar gemaakt en ook de chokekabel voor zover mogelijk gesmeerd. Ik durfde nog niet meteen alles los te halen, dat komt later wel. De chokehendel in het dashboard gaat langs een veer met contact zag ik nu ook. Het kunstofdeel van de hendel blijft echter steken op de veer/contact. Misschien is de veer te strak. Ook iets om eens aan te pakken.
Gelukkig was het net een beetje afgekoeld buiten, tijd om een start te maken met de eenvoudige klusjes. Als eerst de uitgedroogde benzineslang vervangen voor een nieuwe. Toen viel me op dat er onder de carburateur en inlaatspruitstuk een buisje loopt die er half uitviel aan de kant van het blok. Het buisje ging naar de luchtinlaat.mengstuk voor de carburateur. Is het carterafzuiging? Zou kunnen dat hier die uitlaatgaslucht /verbrande olielucht vandaan komt in de cabine. Ik heb hem natuurlijk weer stevig aangedrukt.
De spiegels weer gangbaar gemaakt en ook de chokekabel voor zover mogelijk gesmeerd. Ik durfde nog niet meteen alles los te halen, dat komt later wel. De chokehendel in het dashboard gaat langs een veer met contact zag ik nu ook. Het kunstofdeel van de hendel blijft echter steken op de veer/contact. Misschien is de veer te strak. Ook iets om eens aan te pakken.