21 May 2019, 23:09
Gisteren om 0.15u de handdoek in de ring gegooid.
De chokelamp doet het nu weer goed.
Nu brandt de handrem lamp continue en flikkert de brake failure.
Bah, knap waardeloos!
O.b.v. bovenstaande tekeningen en de Haynes ben ik erachter dat we een overhangs model hebben:
- Auto is MY76
- Tellerbak is van 12.75, die heeft nog een stekker 33 (staat niet hierboven, hoort volgens de Haynes ook niet in 76)
- Bedrading heeft de kleuren van MY76 op de draden want in stekker 32 zit in werkelijkheid 3x zwart (code SB) en 1x grijs (code GR). Niet de kleuren van MY75.
Maar pin 33 bestaat niet in 76.
En 3x zwart is vrij lastig volgen in een zwarte mantelhoes.
Zou er een diode defect kunnen zijn?
Waarom brandt handrem continu en flikkert brake failure? Dat rijdt niet erg relaxed, dus hij staat weer in de stalling.
Wil iemand met een 76-er eens een foto maken van de stekkers en bijbehorende draadkleuren?
Let op dat er geen draadje uit een stekkerblok valt, dan ben je de sjaak.
De chokelamp doet het nu weer goed.
Nu brandt de handrem lamp continue en flikkert de brake failure.
Bah, knap waardeloos!
O.b.v. bovenstaande tekeningen en de Haynes ben ik erachter dat we een overhangs model hebben:
- Auto is MY76
- Tellerbak is van 12.75, die heeft nog een stekker 33 (staat niet hierboven, hoort volgens de Haynes ook niet in 76)
- Bedrading heeft de kleuren van MY76 op de draden want in stekker 32 zit in werkelijkheid 3x zwart (code SB) en 1x grijs (code GR). Niet de kleuren van MY75.
Maar pin 33 bestaat niet in 76.
En 3x zwart is vrij lastig volgen in een zwarte mantelhoes.
Zou er een diode defect kunnen zijn?
Waarom brandt handrem continu en flikkert brake failure? Dat rijdt niet erg relaxed, dus hij staat weer in de stalling.
Wil iemand met een 76-er eens een foto maken van de stekkers en bijbehorende draadkleuren?
Let op dat er geen draadje uit een stekkerblok valt, dan ben je de sjaak.
Volvo 244 DL - B21A - 1976 ____ Volvo V70 - 2.5 20v - 1998 (daily) ____ Lid van het Volvo 240-260 Register sinds 2012

