10 April 2019, 00:05
Als je idd de airco kachel er in hebt dan heb je heel veel geluk.
Dan is het vervangen van de aanjager niet zo veel werk.
Even de middenconsole verwijderen dus de 2 zijstukken en het front gedeelte en dan zie je al de 2 zijdeksels zitten waar de waaiers van de ventilator achter zitten.
De luchtkanalen er even af wurmen en dan kun je de deksels van het verwarmingshuis af halen. Dan voor zo ver ik het nog goed weet aan de linker en rechter kant het schuifje waarmee de waaier vast zit er af schuiven en de waaiers van de as af trekken. Nu kun je de drie schroefjes los halen en de motor er uit pakken.
Tis wel ff pielen maar echt heel veel minder werk als bij de "gewone" kachel ventilator.
Dit geld iig voor de latere 140/160 serie waar al het dashboard van de vroege 240 serie in zit dus met de normale meters en niet met de lint kilometerteller.
Hoe het daar zit weet ik niet.
Dan is het vervangen van de aanjager niet zo veel werk.
Even de middenconsole verwijderen dus de 2 zijstukken en het front gedeelte en dan zie je al de 2 zijdeksels zitten waar de waaiers van de ventilator achter zitten.
De luchtkanalen er even af wurmen en dan kun je de deksels van het verwarmingshuis af halen. Dan voor zo ver ik het nog goed weet aan de linker en rechter kant het schuifje waarmee de waaier vast zit er af schuiven en de waaiers van de as af trekken. Nu kun je de drie schroefjes los halen en de motor er uit pakken.
Tis wel ff pielen maar echt heel veel minder werk als bij de "gewone" kachel ventilator.
Dit geld iig voor de latere 140/160 serie waar al het dashboard van de vroege 240 serie in zit dus met de normale meters en niet met de lint kilometerteller.
Hoe het daar zit weet ik niet.