8 April 2019, 21:24
Nou, ik heb de cover eraf, en in een deel, geen schade.
Hoe zit het het dus vast?
Nou, in de 4 veren zitten opstaande randjes, rondjes, cylindertjes.
Deze vallen om de ronde delen die om de boutjes zitten. De boutjes zijn die waarmee de achterzijde van het stuur vastzit.
Plaatjes:
![[Afbeelding: 20190408_stuur245binnenkant.jpg]](https://jungerius.net/sharedmedia/volvo/volvolvo/20190408_stuur245binnenkant.jpg)
Het klemdeel aan het stuur in meer detail:
![[Afbeelding: 20190408_stuur245nokje.jpg]](https://jungerius.net/sharedmedia/volvo/volvolvo/20190408_stuur245nokje.jpg)
Het is dus inderdaad met voldoende kracht lostrekken, hierbij kun je wel op stuur, maar uiteraard niet op de achterkap van het stuur tegendruk zetten.
OP naar de volgende fase: het stuur loskrijgen. De moer is los, maar er zit nog geen beweging in het stuur (behalve rotatie) . Vannacht mag de WD40 nog wat inwerken...
Hoe zit het het dus vast?
Nou, in de 4 veren zitten opstaande randjes, rondjes, cylindertjes.
Deze vallen om de ronde delen die om de boutjes zitten. De boutjes zijn die waarmee de achterzijde van het stuur vastzit.
Plaatjes:
![[Afbeelding: 20190408_stuur245binnenkant.jpg]](https://jungerius.net/sharedmedia/volvo/volvolvo/20190408_stuur245binnenkant.jpg)
Het klemdeel aan het stuur in meer detail:
![[Afbeelding: 20190408_stuur245nokje.jpg]](https://jungerius.net/sharedmedia/volvo/volvolvo/20190408_stuur245nokje.jpg)
Het is dus inderdaad met voldoende kracht lostrekken, hierbij kun je wel op stuur, maar uiteraard niet op de achterkap van het stuur tegendruk zetten.
OP naar de volgende fase: het stuur loskrijgen. De moer is los, maar er zit nog geen beweging in het stuur (behalve rotatie) . Vannacht mag de WD40 nog wat inwerken...
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005

