24 February 2019, 11:55
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 24 February 2019, 11:57 door Nicolaas H.)
Het is juist wel goed dat de draden wat dikker worden. Ik dacht er twee in elke klemmetje te steken [er moet ook een draadje naar de schakelaar zelf].
Steeds twee kabeltjes in elkaar vlechten en dan ik een klem. Per twee kabeltjes aan elkaar solderen ga ik zeker doen.
Ik lees dat de klemmetjes behalve voor installatiekabel ook geschikt zijn voor patchkabels.
Steeds twee kabeltjes in elkaar vlechten en dan ik een klem. Per twee kabeltjes aan elkaar solderen ga ik zeker doen.
Ik lees dat de klemmetjes behalve voor installatiekabel ook geschikt zijn voor patchkabels.
(23 February 2019, 22:32)RM schreef:Ik denk dat ik ze per twee kabeltje aan elkaar soldeer om ze daarna in de lasklem te steken.(23 February 2019, 22:09)Nicolaas H schreef: Ik kwam er trouwens achter dat de aansluiting van de remlichten [inclusief derde remlicht] op het rempedaal wat slordig gedaan is. Ik moet vijf kabeltjes op hetzelfde punt aansluiten. Hoe krijg ik dat netjes en veilig gedaan?
Ik gebruik in huis onderstaande lasklemmen [maar dan met meer aansluitmogelijkheden]. Is dat in de auto ook goed bruikbaar of is er een betere oplossing voor auto's?
Op zich wel een goed systeem denk ik echter zou je de draden moeten vertinnen maar worden ze dan net zo dik als de dunste 220 draad (schakel draad) het moet wel goed blijven zitten natuurlijk. Ik ben een voorstander van solderen en krimpkous. Al die stekkers geeft op den duur toch problemen
Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]


![[Afbeelding: wago-221-lasklem-4154710.jpg]](https://www.elektrototaalmarkt.nl/media/catalog/product/cache/6b1c09900b407c50fce2db5e66ebc123/w/a/wago-221-lasklem-4154710.jpg)