7 January 2019, 18:10
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 7 January 2019, 18:17 door Marc1970.)
Jawel, daar is een stelschroefje voor, volg de chokekabel, die eindigt bij een nok. Die nok duwt de gasklep open (als de chokeknop goed is afgesteld) middels een schroefje. Dat draai je uit tot je een prettig geheel hebt. Er is ook een norm voor maar die vergeet ik steeds.
Aha, bij 25 mm uit het dashbord moet het streepje op de nok t.o. de stelschroef staan.
Zomaar een open gat in een carb is nooit goed, daar moet je wat aan doen (ws. gaat je motor dan eerst slechter lopen) maar op de lange duur is het beter gok ik.
Die in de inlaat is voor normaal warm stationair, ook verdraaien tot ie lekker loopt.
Ws. kan je al deze en meer instellingen pas doen als het gat dicht is. TP11740 is het officiele boek van Volvo waarmee je de carb weer als nieuw kan maken.
En ehm, technische vragen kan je beter onder het kopje Techniek zetten. Bij Motor in dit geval.
Aha, bij 25 mm uit het dashbord moet het streepje op de nok t.o. de stelschroef staan.
Zomaar een open gat in een carb is nooit goed, daar moet je wat aan doen (ws. gaat je motor dan eerst slechter lopen) maar op de lange duur is het beter gok ik.
Die in de inlaat is voor normaal warm stationair, ook verdraaien tot ie lekker loopt.
Ws. kan je al deze en meer instellingen pas doen als het gat dicht is. TP11740 is het officiele boek van Volvo waarmee je de carb weer als nieuw kan maken.
En ehm, technische vragen kan je beter onder het kopje Techniek zetten. Bij Motor in dit geval.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969