29 November 2018, 19:27
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 5 December 2018, 08:32 door Grey240Polar.)
De intankpomp zou defect kunnen zijn, maar bij mijn vorige 245 was het de draaddoorvoer die door corrosie uit elkaar was gedrukt en de elektrische verbinding had verbroken.
Overigens vermoed ik dat ik vrij lang (jaren) zonder werkende intankpomp heb rondgereden, waaronder in Vorarlberg en Tirol maar ook de Stelvio, zonder een centje pijn. En omdat ik meestal mijn ritten zo kan plannen dat ik in België kan tanken, vrijwel altijd ook met vrij lege tank, het enige dat je dan hoorde was een wat luidruchtigere injectiepomp, maar niet echt overdreven.
Ik ontdekte het pas bij de zoektocht naar een ander probleem (bleek de brandstofdrukregelaar, en ja, deze leek ook goed maar was het niet).
Mocht je de beschikking hebben over een stroomtang, dan kun je vrij eenvoudig contactloos de door de pomp opgenomen stroom meten. Deze is bij de intankpomp ca. 1,8 A. 0 A betekent ofwel een draadbreuk ofwel een gesneuvelde pomp. Maar ik houd er dus rekening mee dat het wel eens een andere oorzaak zou kunnen hebben.
Overigens vermoed ik dat ik vrij lang (jaren) zonder werkende intankpomp heb rondgereden, waaronder in Vorarlberg en Tirol maar ook de Stelvio, zonder een centje pijn. En omdat ik meestal mijn ritten zo kan plannen dat ik in België kan tanken, vrijwel altijd ook met vrij lege tank, het enige dat je dan hoorde was een wat luidruchtigere injectiepomp, maar niet echt overdreven.
Ik ontdekte het pas bij de zoektocht naar een ander probleem (bleek de brandstofdrukregelaar, en ja, deze leek ook goed maar was het niet).
Mocht je de beschikking hebben over een stroomtang, dan kun je vrij eenvoudig contactloos de door de pomp opgenomen stroom meten. Deze is bij de intankpomp ca. 1,8 A. 0 A betekent ofwel een draadbreuk ofwel een gesneuvelde pomp. Maar ik houd er dus rekening mee dat het wel eens een andere oorzaak zou kunnen hebben.
1992 240 Polar (245) *Nr. 2* B200F M47