Kan zijn dat de auxiliary air valve blijft hangen in open stand.
Die vindt je op het inlaatspruitstuk.
Het ding zorgt voor een verhoogd stationair toerental tijdens koude start.
Wanneer ie is opgewarmd door het ingebouwde bi- metaal of de warmte van het blok, dan zal hij sluiten.
Even uitsluiten om aan één kant de slang los te halen en dan de slang en de slangtule op de aux.valve dicht te houden met je duim.
Laat daarna een ander even starten.
Mocht het toerental dalen naar stationair ,dan heb je 'm te pakken.
![[Afbeelding: b302012919bos.jpg]](https://autopartsfair.com/images/products/engineparts/b302012919bos.jpg)
![[Afbeelding: fnwtnb.jpg]](http://i59.tinypic.com/fnwtnb.jpg)
Een typisch gevalletje van symptoombestrijding is het indraaien van de stationair-schroef.
Dat is de zwarte stelschroef op de gasklep.
Maar daarmee is nog nooit een defect aan een onderdeel opgelost.
Die vindt je op het inlaatspruitstuk.
Het ding zorgt voor een verhoogd stationair toerental tijdens koude start.
Wanneer ie is opgewarmd door het ingebouwde bi- metaal of de warmte van het blok, dan zal hij sluiten.
Even uitsluiten om aan één kant de slang los te halen en dan de slang en de slangtule op de aux.valve dicht te houden met je duim.
Laat daarna een ander even starten.
Mocht het toerental dalen naar stationair ,dan heb je 'm te pakken.
![[Afbeelding: b302012919bos.jpg]](https://autopartsfair.com/images/products/engineparts/b302012919bos.jpg)
![[Afbeelding: fnwtnb.jpg]](http://i59.tinypic.com/fnwtnb.jpg)
Een typisch gevalletje van symptoombestrijding is het indraaien van de stationair-schroef.
Dat is de zwarte stelschroef op de gasklep.
Maar daarmee is nog nooit een defect aan een onderdeel opgelost.
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.

