24 August 2018, 10:10
(28 June 2018, 15:21)Kees Roskam schreef: Het membraan is toch ook meteen de afdichting van de zuigerdeksel? Die kan er dan toch niet tussenuit gehaald worden? Of toch wel? Ik rijd ook alleen maar op LPG met mijn B19A maar deze moet altijd te rijk staan om lekker te draaien. Dat is zijn hele leven al zo, ook toen hij nog op benzine draaide. Alleen moet ik wel tijdens de APK keuring de CO-schroef even terugdraaien om goedgekeurd te worden. Een verklaring waarom hij altijd te rijk moet staan is nooit gevonden.
Ik rijd ook op LPG met een Pierburg 175 CDUS carb.
Daarvan is een keer het membraan van de carb gescheurd (op de snelweg) tijdens het rijden en die liep als een natte krant.. geen vermogen, niet meer boven de 60 km/h.. (op lpg allemaal)
Via binnendoor weggetjes van Zwolle naar huis gekomen en thuis membraan vernieuwd en hij liep weer als vanouds. De kwaliteit van het membraan uit het revisie setje was blijkbaar niet zo best..
Ik weet niet of dat per carb anders werkt, maar bij een Pierburg kan het membraan er dus niet uit.
Gr, Henry
*** 245 GLE 1981, B23A, M46, groen *** --> gestolen
*** 245 GL 1976, B230A, M47, LPG, geel ***
*** 244 GLE 1979, B21A, M46, LPG, geel, (ex-carbage runner) ***
*** 245 GLE 1981, B23A, M46, groen *** --> gestolen
*** 245 GL 1976, B230A, M47, LPG, geel ***
*** 244 GLE 1979, B21A, M46, LPG, geel, (ex-carbage runner) ***