12 July 2018, 12:16
Een overgespoten auto met roest onder de ruiten is altijd maar half werk, wie weet wat daar nog meer onder de rubbers zit. Waarschijnlijk rotte sponningen onder de rubbers. Kijk bv of het glas bij de rubbers melkwit is uitgeslagen, dat duid al op langdurig vocht in de rubbers. Dit vocht kruipt dan het gelaagde glas in en slaat melkwit uit.
De PRV of Douvrin of in de Volvo B27 genoemd later B28 is geen slechte motor.. Hoewel, de vroege modellen uit de 70'r jaren waren nog ten tijden van enige overvloed en was zuinigheid nog geen absoluut streven. Het zijn dus zuipshuiten vooral met de oudere versnellingsbakken zonder overdrive. Het is en blijft een V6 draait nogal wat toeren. Met carburateur uitvoering heb ik geen ervaring, maar is het een B27E met de Bosch K jet mechanische inspuit dan heb je wel wat meer aandachtspunten. Vooral als het een injectiemotor is met LPG installatie is het oppassen geblazen, letterlijk en figuurlijk. De injectie heeft een behoorlijk groot inlaat traject, wanneer dit gevuld is met LPG en een vuile verbranding dan rijd je rond in een tijdbom extreem gevoelig voor backfire. Backfires staan garant voor heel wat lastige klusjes, het blaast zonder voorzorgsmaatregelen en perfect onderhoud alles naar de filistijnen.
Eigenlijk een B27E die heel lang op LPG heeft gereden is een groot vraagteken en een groot aankoop risico.. Zoals gaar gekookte cilinderkoppen en een uitgedroogd slecht functionerend injectiesysteem. Bosch maakt dit systeem niet meer, onderdelen zijn nieuw niet meer verkrijgbaar, 2e hands in goede staat een speld in de hooiberg en dus de revisie hiervan gaat dan behoorlijk in de papieren.
Afijn zonder meer specifieke info over de auto en motor in kwestie is het maar een gat in de lucht lullen waar je misshien niets aan hebt.
Groetjes..
De PRV of Douvrin of in de Volvo B27 genoemd later B28 is geen slechte motor.. Hoewel, de vroege modellen uit de 70'r jaren waren nog ten tijden van enige overvloed en was zuinigheid nog geen absoluut streven. Het zijn dus zuipshuiten vooral met de oudere versnellingsbakken zonder overdrive. Het is en blijft een V6 draait nogal wat toeren. Met carburateur uitvoering heb ik geen ervaring, maar is het een B27E met de Bosch K jet mechanische inspuit dan heb je wel wat meer aandachtspunten. Vooral als het een injectiemotor is met LPG installatie is het oppassen geblazen, letterlijk en figuurlijk. De injectie heeft een behoorlijk groot inlaat traject, wanneer dit gevuld is met LPG en een vuile verbranding dan rijd je rond in een tijdbom extreem gevoelig voor backfire. Backfires staan garant voor heel wat lastige klusjes, het blaast zonder voorzorgsmaatregelen en perfect onderhoud alles naar de filistijnen.
Eigenlijk een B27E die heel lang op LPG heeft gereden is een groot vraagteken en een groot aankoop risico.. Zoals gaar gekookte cilinderkoppen en een uitgedroogd slecht functionerend injectiesysteem. Bosch maakt dit systeem niet meer, onderdelen zijn nieuw niet meer verkrijgbaar, 2e hands in goede staat een speld in de hooiberg en dus de revisie hiervan gaat dan behoorlijk in de papieren.
Afijn zonder meer specifieke info over de auto en motor in kwestie is het maar een gat in de lucht lullen waar je misshien niets aan hebt.
Groetjes..

